کاهش 140میلیون مترمکعبی ورود آب به سدها

خبرگزاری پانا:حجم آب ورودی به سدهای کشور در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 140 میلیون مترمکعب کاهش یافته و میزان ذخیره آب پشت سدها نیز 18.6 میلیاردمترمکعب است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاكنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 29 درصد كاهش یافته و به 350 میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 490 میلیون مترمکعب بود.

از سویی، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاكنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 5 درصد افزایش نشان می دهد. بر پایه این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون به 18 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته حدود 17 میلیارد و 700 میلیون مترمكعب گزارش شده بود. میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاكنون 770 میلیون مترمکعب گزارش شده، در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان 900 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 15 درصد كاهش نشان می دهد. هم اکنون 38.7 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده و مجموع ظرفیت مخازن سدها در حال حاضر 48 میلیارد مترمكعب گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار