درنمایشگاه«ازدواج آگاهانه» صورت گرفت:

معرفی آداب و رسوم ازدواج در خراسان از سوی فرهنگسرای بهشت

خبرگزاری پانا: فرهنگسرای بهشت در نمایشگاه«ازدواج آگاهانه» که به مناسب هفته ازدواج برگزار شده بود به معرفی آداب و رسوم ازدواج در خراسان پرداخت.

کد مطلب: ۱۴۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، در این نمایشگاه که با مشارکت فرهنگسرای بهشت و معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 1برگزار شده بود، جمعی از فعالان حوزه خانواده و ازدواج و هم چنین هنرمندان محلی عرصه مشاغل خانگی گرد هم آمدند و نمایشگاهی تلفیقی از دو موضوع مشاغل خانگی و ازدواج را برپا کردند.

مصطفی شجاعی مدیر اجرایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 15 غرفه وجود دارد که 8 غرفه آن ویژه مشاغل خانگی بوده و هفت غرفه دیگر به مبحث ازدواج اختصاص دارد.

وی ادامه داد: غرفه ازدواج و مشاوره حقوقی،معرفی محصولات فرهنگی و کتب حوزه ازدواج، ازدواج در آیین اسلام که توسط دو کارشناس دینی مدیریت می شود،غرفه مشاوره قبل،حین و بعد از ازدواج، غرفه دوران طلایی و ایستگاه آداب و رسوم ازدواج در خراسان از جمله غرفه های این نمایشگاه هستند.

وی درخصوص غرفه های مشاغل نمایشگاه خانگی اظهار کرد: غرفه دستاوردهای گل و گیاه از سوی مرکز خیریه گلستان علی (ع) در این مجموعه راه اندازی شده است که گیاهانی به فروش می رسد که توسط خود بچه های این مرکز کاشته شده است.هم چنین غرفه دیگری تحت عنوان مصنوعات و معرق چرم راه اندازی کرده ایم.

شجاعی افزود: غرفه ای هم درحوزه عکاسی راه افتاده است که در آن اصول عکاسی آموزش داده می شود و از غرفه به عنوان آتلیه عکس برداری استفاده می شود.

وی گفت: از جمله غرفه های دیگری که در این حوزه داریم می توان به غرفه صنایع دستی چوب و فلز و مشاوره شغلی و همچنین غرفه صنایع دستی معلولان بهزیستی اشاره کرد که هدف از راه اندازی این غرفه آن بود که نشان دهیم معلولیت پایان زندگی نیست.

وی درخصوص آمار بازدید کنندگان این نمایشگاه تصریح کرد: به طور میانگین هرشب 150 بازدید کننده داشتیم که متاسفانه سرمای هوا موجب ریزش بازدید کننده هایمان شده بود.

مدیر فرهنگسرای بهشت گفت: فرهنگسرای بهشت نیز در این نمایشگاه به معرفی آداب و رسوم قدیمی ازدواج در خراسان و مشهد قدیم پرداخته است.

بهزاد چوپانکاره هدف از برگزاری این ایستگاه را احیای سنت های قدیمی دانست و افزود: تعدادی بروشور چاپ شده است که در آن تمامی مراسم ازدواج در آیین خراسان را مرحله به مرحله توضیح داده است و همکاران ما نیز پژوهش هایی در این حوزه انجام داده اند که اطلاعات خود را درباره آداب و رسوم شهرهای مختلف خراسان در این غرفه، در اختیار مردم قرار می دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اقدامات دیگری نیز در این ایستگاه نیز به منظور آشناسازی مردم با فرهنگسرای بهشت اجرا می شود که از جمله آنها می توان به ثبت نام در کانون های هویت، اهدای کارت بازدید از تور و ثبت نام علاقمندان به فعالیت در برنامه های علمی و پژوهشی فرهنگسرای بهشت اشاره کرد.

وی در پایان گفت: طی این هفته به طور میانگین هرشب 40 بازدید کننده و ثبت نام کننده در این غرفه داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار