افزایش ˝وام خرید˝، مرهم بخشی از زخم ˝مسکن˝ است/ دولت انگیزه ای برای شناسایی ˝خانه های خالی˝ ندارد

خبرگزاری پانا:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، با افزایش وام خرید مخالفم، ولی به هر حال این افزایش می تواند مرهم بخشی از زخم مسکن باشد، گفت: با توجه به شرایط بهای مسکن، این مبلغ تنها در شهرهای کوچک تأثیر گذار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در خانه ملت با بیان اینکه، مخالف افزایش وام خرید مسکن هستم، اظهار داشت: اگر خواستار بهبود و تغییر بازار مسکن هستیم بهتر است این سرمایه در اختیار سازندگان و تولیدکنندگان مسکن قرار گیرد، تا سازنده و یا انبوه ساز، یک پشتوانه مالی جهت ساخت مسکن جدید و عرضه به بازار برای هماهنگی با تقاضای موجود داشته باشد.

وی افزود: البته از طرفی هم با توجه به بهای مسکن در کلان شهرها 30 میلیون تومان نمی تواند کمکی به خانه دار شدن محروم مردم نماید، از این رو لازم است، تفاوت هایی را بین کلان شهرها و مراکز استانها با شهرهای کوچک، در میزان پرداختی وام، در نظر گرفته شود تا مرهمی بر یک بخشی از زخم مسکن باشد.

خسروی تصریح کرد: با این وجود اگر این وام در اختیار مردم جهت خرید خانه قرار گیرد، قطعا شاهد بروز رانت و جابه جایی ها در بازار مسکن خواهیم بود.

***دولت الکترونیک با سهولت می تواند خانه های خالی را شناسایی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان مطلب فوق، افزود: ما 20 هزار میلیارد تومان پیش بینی مالیاتی داشتیم، اما هیچگونه اراده ای در این خصوص، در سازمان امور مالیاتی و ارگان های مربوطه دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: درحالی که دولت الکترونیک به راحتی می تواند خانه های خالی را شناسایی و ثبت کند و با تثبیت اخذ مالیات از آنها، شرایط عرضه به بازار را فراهم کند.

وی اذعان داشت: تا زمانی که خانه های خالی احتکار شوند و تقاضا در بازار بیشتر از عرضه باشد، ساماندهی بازار مسکن به کندی پیش خواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار