یک مقام مسئول در معاونت زنان ریاست جمهوری به پانا خبر داد؛

تشریح عواقب ازدواج سرپرست با فرزندخوانده

خبرگزاری پانا: معاون امور خانواده معاونت زنان ریاست جمهوری درخصوص ازدواج سرپرست و فرزندخوانده گفت: با اعتقاد به اینکه ازدواج سرپرست و فرزندخوانده فقط مشکل محرمیت دختران را حل می کند، ادامه داد: در این برنامه مشکل محرمیت پسرخوانده‌ ها وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

زهرا سجادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، جمهوری با اعتقاد به اینکه ازدواج سرپرست و فرزندخوانده فقط مشکل محرمیت دختران را حل می کند، اظهار داشت: در این برنامه مشکل محرمیت پسرخوانده‌ ها وجود دارد.

معاون امور خانواده معاونت زنان ریاست همچنین با بیان اینکه از نظر اخلاقی ازدواج سرپرست و فرزند خوانده اقدام درستی نیست، خاطرنشان کرد: در واقع در شریعت ما با توجه به اینکه کودک اگر به فرزندخواندگی پذیرفته شود اگر پسر باشد و یا دختر به ترتیب به مادر و پدری که سرپرستی آن را برعهده گرفتند، نامحرم بوده و از این منظر ایرادی برای ازدواج آن ها وجود ندارد.

سجادی با اشاره به عواقب طرح ازدواج سرپرست و فرزندخوانده نیز گفت: در صورت اجرای این طرح، خانواده ‌ها نمی توانند آن را قبول کنند و در واقع ضربه ای به خانواده وارد خواهد شد و باعث می شود که دیگر خانواده ای متقاضی فرزندخواندگی نشود.

به گفته وی، در صورتی که اگر فرزندخوانده پسر باشد همچنان مشکل نامحرم بودن با مادرخوانده وجود دارد چون امکان ازدواج برای آنها وجود ندارد.

معاون امور خانواده معاونت زنان ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به سرنوشت طرح تعالی خانواده نیز به پانا گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده در دستور بررسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس قرار دارد.

به گزارش پانا، تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست که به موجب آن ازدواج سرپرست و فرزند خوانده با اجازه دادگاه مجاز شمرده شده است که شورای نگهبان کل مصوبه را تأیید کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار