رشد ۱۵۵ درصدی اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی

تهران (پانا) - مسئول عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از رشد ۱۵۵ درصدی اعزام حجاج از این فرودگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۵۵ درصدی اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی

فاروق علیخانی با اشاره به آغاز عملیات اعزام حجاج به جده از روز شنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۲)، اظهار داشت: از زمان شروع عملیات حج از ترمینال سلام تا روز ۱۴خرداد ۴۴ پرواز به مقصد سرزمین وحی انجام شده که حدود ۱۰۳۰۴ نفر از حجاج را منتقل کرده است.

وی با اعلام افزایش پروازها به ۶ پرواز از روز شنبه ۱۳خرداد ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: تعداد پروازهای برنامه‌ریزی شده برای عملیات رفت حجاج از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه تا اول تیرماه ۱۴۰۲ جمعا ۱۲۷ پرواز است که ۷۵ پرواز به مدینه و ۵۲ پرواز به جده خواهد بود که به نسبت حج سال گذشته در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) رشد ۱۶۵ درصدی تعداد پرواز را شاهد هستیم.

مسئول عملیات حج شهر فرودگاهی با اشاره به اینکه تعداد حجاج اعزامی از شهر فرودگاهی ۲۹ هزار و ۲۱۰ نفر است و از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر به مدینه و ۱۱ هزار و ۹۶۰ نفر به جده اعزام خواهند شد، گفت: امسال شاهد رشد ۱۵۵ درصدی تعداد زائران نسبت به حج تمتع ۱۴۰۱ هستیم.

وی بیشترین تعداد پرواز را در روزهای ۱۴، ۱۶ و ۲۳ خرداد با هفت پرواز عنوان کرد و افزود: پیش بینی عملیات برگشت پروازها برای ۱۳ تیر ماه تا ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ است که شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این خصوص نیز آمادگی کامل دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار