برگزاری جلسه ستاد اوقات فراغت تابستانی در اردبیل

اردبیل(پانا) - جلسه ستاد اوقات فراغت تابستانی با حضور اعضای این ستاد دراداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد اوقات فراغت تابستانی در اردبیل

در این جلسه غفور حضوری، معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل طی سخنانی هدف از انجام فعالیت‌های تابستانی امسال را مشارکت و بسیج همه امکانات متولیان اوقات فراغت، غنی‌سازی اوقات فراغـت دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های پرورشـی و فرهنگی، ایجاد زمینه‌های لازم به ‌منظـور تقویت و تأمیـن سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه کارآفرینــی و اشتغال‌زایی و تقویت هویت دینی و ملی، روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری دانست.

وی افزود: اوقات فراغت تابستان زمینه مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان ایجاد می‌نماید که در تابستان امسال با شعار «تربیت بدون توقف» و «رشد و تعالی دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی» پیگیری خواهد شد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان تصریح کرد: فعالیت‌های تابستانی تمام ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین را پوشش می‌دهد و با ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری مانند پژوهش‌سراها، اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌های عمومی، نمایشگاه‌ها و موزه‌های تخصصی علوم و فناوری، مراکز کارآفرینی، مراکز مشاوره، ورزشگاه‌ها و... سعی دارد با برقراری تعامل اثربخش بین مدارس با مراکز مورد اشاره و با رعایت اصل غنی‌سازی محیط مدرسه با همکاری سایر دستگاه‌ها، فضایی مفید و مؤثر برای رشد و تربیت دانش‌آموزان ایجاد کند.

حضوری با اعلام اینکه دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی به‌تمامی نواحی و مناطق استان ارسال گردیده و ابلاغ اعضا و رؤسای نواحی و مناطق در این زمینه صادر گردیده است، گفت: امسال کلیه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در خصوص اوقات فراغت در سامانه نورینو ثبت خواهد شد و ما امیدواریم حداقل ۴۰۰ پایگاه با عضویت ۷۴۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان در ۸۲ رشته مهارتی، آموزشی، تربیتی و... در پایگاه‌های آموزش‌وپرورش ثبت‌نام نمایند که در این زمینه دانش‌آموزان عزیز با مراجعه به سایت my.medu.ir و پادا می‌توانند وارد سامانه نورینو شده و در کلاس‌های موردنظر ثبت ‌نام کنند.

علی نعیمی، سرپرست سازمان دانش آموری استان نیز ضمن ارایه گزارشی از برنامه ها وفعالیتهای سازمان دانش آموزی، در خصوص برنامه های اوقات فراغت این سازمان در ایام تابستان به تفصیل سخن گفت.

در ادامه جلسه همچنین نکات قوت و قابل پیگیری برنامه های فعالیت‌های تابستانی درسال ۱۴۰۱ مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار