مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد:

ساخت دومین فروند هواپیمای سیمرغ در دستورکار وزارت دفاع

این هواپیما می‌تواند ۵۲ سرباز یا ۳۲ چتر‌باز را حمل کند ‌یا با ۲۴ تخت به عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ موفقیت‌آمیز بود گفت پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تایید‌کننده موفقیت این پرواز بود.

کد مطلب: ۱۳۷۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت دومین فروند هواپیمای سیمرغ در دستورکار وزارت دفاع

‌به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر افشین خواجه‌فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی ‌گفت: پرواز بال گشایی هواپیمای سیمرغ بعد از خارج شدن هواپیما از کارخانه در سال پیش و انجام تست‌های استاندار زمینی انجام شد.

امیر خواجه‌فرد با بیان اینکه این پرواز موفقیت‌آمیز بود افزود: پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تایید‌کننده موفقیت این پرواز بود.

مدیر‌عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به مدت بیست دقیقه‌ای پرواز بال‌گشایی اظهار داشت: این پرواز شامل استانداردهایی همانند نبستن ارابه فرود هواپیما و سرعت و ارتفاع مشخص است که با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

امیر خواجه‌فرد افزود: در جمهوری اسلامی ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این پروژه به‌دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود 8 سال مراحل طراحی، تولید، و انجام تست‌های آن به طول انجامید و بعد از تست بال گشایی باید با همکاری سازمان سازمان هواپیمایی کشوری به‌دنبال گرفتن صلاحیت پروازی این هواپیما باشیم.

امیر خواجه‌فرد با بیان اینکه بر اساس مطالعات راهبردی، جمهوری اسلامی ایران به 100 تا 150 عدد هواپیمای ترابری نیاز دارد افزود‌: ساخت دومین فروند از این هواپیما در دستور کار است که پیشرفت 30 تا 35 درصدی داشته است‌.

مددیر عامل سازمان صنایع هوایی در مورد کاربری این هواپیما گفت: این هواپیما می‌تواند 52 سرباز یا 32 چتر‌باز را حمل کند ‌یا با 24 تخت به عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار