استقرار ۲۲۶ آمبولانس و ۲۰۰۰ نیروی انسانی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

تهران (پانا) - سرپرست اورژانس استان تهران از استقرار ۲۲۶ دستگاه آمبولانس، ۱۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶۰ موتورلانس در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تهران خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استقرار ۲۲۶ آمبولانس و ۲۰۰۰ نیروی انسانی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

محمد اسماعیل توکلی در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که عصر امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) یک مراسم عبادی، فرهنگی و سیاسی است که دستگاه‌های مختلفی در برگزاری آن مسئولیت دارند. امسال پیش‌بینی شده که یک و نیم میلیون نفر در این مراسم حاضر شوند، یعنی حدود ۱۰ برابر بیشتر ازسال‌ها قبل و به همین دلیل نیز باید تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه ما در سه کارگروه اورژانس، برای امدادرسانی به هرنوع حادثه و آسیبی آمادگی لازم را داریم، گفت: گرمازدگی، مسمومیت غذایی، ترومای ناشی از تجمعات انبوه و ... از جمله مواردی است که ما آمادگی لازم را درباره آن داریم و تمهیدات لازم برای آن اتخاذ شده است.

سرپرست اورژانس تهران با بیان اینکه ۲۲۶ دستگاه آمبولانس، ۱۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶۰ موتورلانس در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مستقر است، گفت: دو هزار نفر از تکنسین‌های اورژانس و دستگاه‌های مرتبط با خدمات اورژانس نیز در این مراسم خدمت‌رسانی می‌کنند. این دو هزار نفر علاوه بر امدادگرانی است که ممکن است ازسوی جمعیت هلال احمر و ... مستقر شوند.

توکلی با بیان اینکه دو فروند بالگرد اورژانس نیز در محل مستقر خواهد بود، گفت: تمهیدات اورژانس به جز در مواردی که مربوط به اسکورت کاروان‌هاست، در محل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ۱۴ روز ۱۳ خرداد ماه آغاز شده و به طوردائم تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ثابت وسیار نیز درآماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: تیم‌های پشتیبانی اورژانس نیز در کنار کارشناسان وزارت بهداشت بر نحوه بسته بندی موادغذایی، سلامت آب و اقلام خوراکی و ... نظارت دارند.

به گفته سرپرست اورژانس تهران در هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت و شبکه بهداشت کشور، در تمامی کاروان‌های اعزامی یک کارشناسان سلامت و بهداشت نیز حضور خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار