برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اردبیل

اردبیل (پانا) - اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اردبیل

اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اردبیل با حضور سعید جلیلی ،نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی، خانواده‌های شهدای دانشجو، مسئولان نظامی و انتظامی، رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل، دانشجویان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های متنوع در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت شهدای ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، سعید جلیلی ،نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: حرکت یک دانشجوی بسیجی همانند حرکت دو امدادی است به‌طوری‌که مشعل را در دست گرفته، پرفروغ نگه می‌‌دارند و پیش می‌برد و برای ادامه مسیر مشعل را به دست دیگر دانشجویان می‌سپارند.

وی افزود: این یک حرکت مستمر بوده و مقطعی و مختص یک دوره خاصی نیست، بلکه پیوسته بوده و حرکتی جدی محسوب می‌شود که در همه زمان‌ها اهمیت خاص خودش را دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت حضور در صحنه کنونی، تأکید کرد: اگر صحنه امروز را ببینید متوجه می‌شوید که اکنون اهمیت حرکت و اقدام دانشجویی اگر بیشتر از دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر هم نیست.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد ما را از یک گذشته پرافتخار منقطع کند، از همین رو است که باید بدانیم در چه مختصاتی هستیم.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در این دانشگاه، گفت: برگزاری همایش ایثار، جهاد و شهادت، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، طرح حامیم، دوره جامع تربیتی و آموزشی بسیج، ازدواج دانشجویی و غیره از اهم برنامه‌های برگزار شده در راستای کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی است.

رئیس کمیته دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان گفت: تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه اصلی تمام مدیران و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این فرهنگ باید در جامعه بیش‌ازپیش ترویج یابد.

چمنی با اشاره به تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا، تأکید کرد: بسیج از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی و پشتوانه‌های مستحکم نظام است و تحریم این نهاد مردمی و انقلابی نشان‌دهنده استیصال و ضعف دشمن است.

وی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی قویاً این تحریم را محکوم می‌کند و با تمام توان از بسیج دانشجویی به نحو احسن حمایت و پشتیبانی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد علمداری فر، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجلاسیه شهدای دانشجو گفت: کتاب ستارگان درخشان، 55 مستند درباره شهدای دانشجو، 2 موشن‌گرافیک، آلبوم شهدای دانشجو، پادکست صوتی، فلش کارت زندگی‌نامه شهدای دانشجو و تولید تمبر شهدای دانشجو از جمله تولیدات ناحیه بسیج دانشجویی برای پیش اجلاسیه کنگره 3400 شهید استان اردبیل است.

وی به مسابقه علمی و پژوهشی در مورد سیه عملی شهدا نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره‌های علمی و فرهنگی با فراخوان مقاله در موضوع‌های متعدد برگزار شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های دل‌نوشته و ایده‌پردازی و تولید اپلیکیشن شهدای دانشجو از دیگر اقدامات انجام شده است.

دل‌نوشته دانشجویی، پخش نماهنگ شهدای دانشجو، طراحی زنده پرتره شهید بهنام یوسفی، تئاتر دانشجویی با موضوع شهدا، زیارت پرچم مطهر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و مولودی‌خوانی در کنار تجلیل از خانواده ۵۵ شهید دانشجوی استان، رونمایی از کتب، عکس و اپلیکیشن و نمایشگاه تولیدات بسیج دانشجویی ویژه کنگره ملی 3400 شهید استان از جمله برنامه‌های اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار