مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

کار جهادی بسترساز پیروزی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت کار جهادی بسترساز پیروزی است و بدون کار جهادی موفقیت حاصل نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کار جهادی بسترساز پیروزی است

علی مطهری در دومین همایش استانی کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که با حضور مشاور معاون وزیر و دبیرکارگروه کوثر قرارگاه مرکزی شهره صادقی برگزار شد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب جز باکار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست کشور را به سامان برسانیم.

وی اضافه کرد: برش آموزشی و پرورشی این فرمایش بحث عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است و فلسفه کار جهادی در این نهاد برای تحقق این دو مقوله است.

مطهری با اشاره به اینکه از رشته های آموزشی مختلف و ورودی های جدید دانشگاه فرهنگیان و مشاغل مختلف در این نهاد برای تحقق کار جهادی اعلام آمادگی کردند، گفت: بهره گیری از ظرفیت الگوی زن مسلمان ایرانی در این کار مهم جهادی باید نمود یابد.

وی بیان کرد: در این اقدام می‌توان ثابت کرد که زن مسلمان در این زمینه پای کار است هرچند فقط اقدام جهادی خاص قشر زنان نیست و بقیه قشرها هم در تلاش هستند.

مطهری افزود: این کارگروه جهادی توجه ویژه به نقش دختران در تحقق این موضوع دارد و ۲ مقوله در حادثه اخیر زلزله خوی نشانگر توان این گروه‌ها داشت.

وی ادامه داد: چه در بحث اسکان زلزله زدگان و چه در مباحث آموزشی و تربیتی و توزیع امکانات کارگروههای جهادی ستودنی بوده است.

مطهری بیان کرد: اگر در این نهاد بتوانیم به ۲ هدف اصلی این قرار گاه برسیم تنهاراهکار کار جهادی است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: برای اینکه به نتیجه مطلوب رسید باید گفتمان جهادی را عمومیت داد، یکی از رسالت‌های کارگروه همین قضیه می‌تواند باشد و بدون کمک همگانی این هدف اصلی محقق نخواهد شد.

دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش هم در این همایش بیان کرد: شناخت نظام مسائل دختران دانش‌آموز و خواهران در استان‌ها با توجه به زیست‌بوم هر استان، آسیب‌شناسی، تحلیل و ارائه راهکارهای اجرایی در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش‌های اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است.

شهره صادقی در دومین همایش استانی کارگروه جهادی کوثر آذربایجان غربی افزود: احیای نظام مسائل دختران و بانوان هر منطقه را متناسب با زیست بوم و اقتضائات محلی، اولین و مهم‌ترین هدف این کارگروه برشمرد.

وی یادآور شد: نیازسنجی مسائل معنوی دانش آموزان و هویت بخشی به دختران از اهداف مهم تشکیل این کارگروه است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و هماهنگی‌ها نیز در حال انجام است؛ عضوگیری این کارگروه بر مبنای شش اصل ولایت‌مداری، دغدغه‌مندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن انجام می‌شود. وی ادامه داد: در کارگروه کوثر در حیطه دختران مسائل هراستان برحسب وضعیت فرهنگی و شرایط خاص آن مورد بررسی می‌شود تا به راهکار مناسب با آن با هم اندیشی دست پیدا کنیم.

سکینه صدقی مشاور مدیر کل و دبیر استانی قرارگاه کوثر در آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این همایش گفت: احصای مشکلات مناطق قدم اول ما بود که در بهترین سطح و سریعترین زمان احصا و طبقه بندی شدند.

وی ادامه داد: پنج اولویت برای استانمان تعریف شد حرفه آموزی در حین تحصیل برای دختران اولین اولویت ما بود که از فصل هفتم سند بنیادین برگرفته شده است.

صدقی اظهار کرد: در این راستا مقرر شد علاقمندیهای دانش آموزان توسط معلمان احصا شود و در این زمینه نسبت به جذب نیروی های برون سازمانی هم نگاه مثبتی داریم؛ مردمی سازی از اولویت‌های کارگروه کوثر برای اهداف تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار