سخنگوی صنعت برق

خاموشی‌های ناشی از حوادث شبکه برق ۴۵۰ دقیقه در سال است

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق گفت خاموشی ناشی از حوادث تقریباً ۴۵۰ دقیقه در سال میزان خاموشی متوسط به‌ازای هر مشترک است که در برخی از شهرها از این مقدار بیشتر و در برخی شهرها از این مقدار کمتر است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
خاموشی‌های ناشی از حوادث شبکه برق ۴۵۰ دقیقه در سال است

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص بروز خاموشی‌هایی که در طول سال رخ می‌دهد، اظهار داشت: خاموشی‌ها چند دسته است؛ یک نوع از خاموشی‌ها ناشی از کمبود تولید است که در سالهای اخیر علی‌رغم وجود ناترازی حدود 10هزار مگاواتی، با برنامه‌ریزی، مدیریت تقاضا و توسعه ظرفیت نیروگاهی توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از تقاضا را پاسخگو باشیم و خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم.

وی افزود: نوع دیگری از خاموشی، ناشی از حوادث در شبکه برق است که میزان متوسط خاموشی ناشی از حوادث تقریباً 450 دقیقه در سال به‌ازای هر مشترک است که در برخی از شهرها از این مقدار بیشتر و در برخی شهرها از این مقدار کمتر است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "میزان متوسط خاموشی به‌ازای هر مشترک حدود 8 سال پیش، 800 دقیقه در سال بود"، گفت: در این مدت توانستیم با اقداماتی که صورت گرفته است، این رقم را به حدود 50درصد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: میزان خاموشی به‌ازای هر مشترک در طول سال در کلان‌شهر تهران، 120 دقیقه است که یک‌چهارم متوسط کشور است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: در شهرهایی که بیشتر از کابل‌های خودنگهدار و کابل‌های زیرزمینی استفاده کرده‌اند که در معرض قرارگرفتن حوادث طبیعی ناشی از تندباد، رعدوبرق، باران‌های شدید جلوگیری می‌کند، میزان خاموشی ناشی از حوادث کاهش خواهد یافت.

یزد و مشهد بهترین شهرها در کاهش خاموشی‌ها

وی اضافه کرد: شهرستان‌های یزد و مشهد، بهترین شهرها در میزان خاموشی هستند و کمترین میزان خاموشی‌های ناشی از حوادث را دارند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که صنعت برق دنبال می‌کند، نصب کابل‌های خودنگهدار به‌جای سیم‌های مسی است که تاکنون 50درصد پروژه‌ها اجرا شده است و ظرف 3 تا 4 سال آینده، 50درصد باقی‌مانده نیز مجهز به کابل خودنگهدار خواهند شد.

وی ادامه داد: در همه‌جای دنیا میزان خاموشی‌های ناشی از حوادث داریم که موارد متعددی از جمله حوادث طبیعی و آب‌وهوایی، برخورد پرندگان با شبکه برق، تصادفات با تیرهای برق و سایر موارد را شامل می‌شود و برای مشترکان خاموشی‌هایی را ایجاد می‌کند که در ایران نیز تلاش بر این است با استفاده از کابل‌های خودنگهدار و در نقاطی که امکان‌پذیر است با استفاده از کابل‌های زیرزمینی، این نوع خاموشی‌ها به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار