بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان در حمایت از صحرایی

تهران (پانا) - شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان در حمایت از رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان در حمایت از صحرایی

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«با استعانت از خداوند متعال و با توسل به حجه ابن الحسن العسکری امام زمان(عج) و با آرزوی سلامتی توأم با توفیقات روزافزون برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان در آستانه انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش، مواضع خود در خصوص تعلیم و تربیت و گزینه پیشنهادی دولت برای سکانداری دستگاه عظیم آموزش و پرورش را به شرح ذیل اعلام می‌نماید:

1- لازم است یک بار دیگر فرمایشات حکیمانه رهبر عزیزمان در دوازدهم اردیبهشت ماه 402 را به خود و تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران کشور یادآوری نماییم که: «عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت که ما دنبال پیشرفت همه‌جانبه کشور هستیم و در این مسیر، گردنه‌های دشواری وجود دارد بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست. امروز از زبان صاحبنظران و صاحبان تخصص در زمینه‌های اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی و حتی سیاسی، انسان می‌شنود که وقتی راجع به مشکلات اساسی و گره‌های سخت کشور بحث می‌شود، علاج کار را در مدرسه جست‌وجو می‌کنند. چاره کار در اصلاح مدرسه است در برنامه‌ریزی درست برای مدرسه و برای جذب جوانان و نوجوانان است.»

یا در بخش دیگری از رهنمودهای حکیمانه خویش فرمودند: «مسئولان دولت به ویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه و فراتر از دستگاه‌های دیگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزینه در این مجموعه، سرمایه‌گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است.»

با نگاهی دوباره به فرمایشات ارزشمند رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، راه برای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان هموار می‌شود و همگان نقش خود برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش را درمی‌یابند و می‌بایست تمامی تصمیم‌گیری‌ها بر این مبنا استوار گردد.

2- از مجلس و دولت انقلابی انتظار می‌رود برای یک بار هم که شده آموزش و پرورش را اولویت اول خود بدانند و با نگاه راهبردی و بلندمدت به مسائل نظام تعلیم و تربیت توجه نمایند. امروز مدرسه، معلم و دانش‌آموز نقطه ثقل حملات جنگ ترکیبی دشمنان واقع شده است و این یعنی آنان نیز به نقش کلیدی و سرنوشت‌ساز نظام تعلیم و تربیت پی برده‌اند و تمامی همت خود را برای تخریب و نابودی این پایگاه عظیم تربیت نیروی انسانی کشور صرف می‌نمایند. پس باید با همدلی و همفکری مضاعف به ارتقای جایگاه این دستگاه حیاتی و سرنوشت‌ساز بپردازیم.

3- باید بپذیریم که کار تربیت نیروی انسانی دانا، مومن، شجاع و خلاق صرفاً کار دستگاه آموزش و پرورش نیست و لازم است تمامی ارکان نظام برای تحقق این مأموریت بزرگ برنامه‌ریزی جدی نمایند و نقش خود را در راهبری و حمایت از این اَبَرسیستم نیروساز ایفا نمایند. آموزش و پرورش باید میدانی برای حضور و نقش‌آفرینی همه ارکان نظام و تمامی دستگاه‌های کشور باشد. باید وزیر آموزش و پرورش را در این میدان گسترده یاری نمود تا منافع آن تمامی کشور را در بر بگیرد.

4- دولت محترم، جناب آقای دکتر رضامراد صحرایی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای راهبری و مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت کشور به مجلس محترم معرفی نمود. شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان با توجه به ویژگی‌هایی همچون سابقه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، تجربه موفق در دانشگاه فرهنگیان، تلاش و جدیت در تحقق تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی و ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان و تعامل مناسب و موثر با دولت و نهادهای سهیم و موثر در آموزش و پرورش، دفاع و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی در فتنه‌های سیاسی و اجتماعی و ولایتپذیری ایشان، انتخاب رئیس‌جمهوری را درست می‌داند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد با درایت و در این مقطع زمانی، روایتی هوشمندانه برای شناسایی و شکوفایی و بهره‌گیری گوهرهای کمیاب استعدادهای دانش‌آموزان ایران اسلامی و هم‌افزایی سرمایه اجتماعی جامعه فرهیخته معلمی با اعتماد بر انتخاب دولت مردمی از تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشند و انتخاب را همراه با حمایت در برنامه‌های سال تحصیلی آینده و برنامه هفتم مضاف نمایند تا شاهد رضایتمندی جامعه، خانواده، فرهنگیان، دانش‌آموزان و پاسخ به نیازهای کشور و پیشرفت و سرآمدی آن در منطقه باشیم.

و من الله التوفیق

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان
۱۴۰۲/۰۳/۰۸

جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی فرهنگیان، کانون تربیت اسلامی، کانون فرهنگیان جوان، هیات هم‌اندیش بسیج فرهنگیان کشور، جمعیت فرهنگیان جهادی، کنگره معلمان انقلاب اسلامی، کانون مدارس اسلامی، حزب اسلامی زنان فرهنگی، گروه معلمان فکور، جمعیت معلمان و فرهیختگان»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار