خاندوزی کدام امتیازهای ویژه را حذف کرد؟

تهران (پانا) - هیات دولت به تازگی 2 پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و داراریی مبنی بر «اصلاح اساسنامه جامعه حسابداران رسمی» و ‏«آیین‌نامه انتظام‌بخشی و شفافیت درآمد و هزینه شرکت‌های دولتی» را تصویب کرد که ضد تعارض منافع هستند و زمینه بروز فساد را از بین می‌برند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
خاندوزی کدام امتیازهای ویژه را حذف کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ در تبصره ۳ ماده ۳ آیین‌نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی، یک امتیاز به مدیران کل دولتی که ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مالی را دارا باشند، داده شده بود. به این شکل که آن‌ها از شرکت در آزمون حسابداری معاف می‌شدند.

این تبصره، یک تبعیض محرز در تعیین صلاحیت حسابداران رسمی ایران بود زیرا افرادی که سابقه حسابرسی دارند باید در آزمون شرکت کنند و افرادی که سابقه حسابرسی ندارند بدون آزمون این مجوز را دریافت می‌کردند.

بر این اساس با پیشنهاد وزارت اقتصاد، هیات وزیران تبصره ۳ ماده ۳ این آیین‌نامه را حذف کرد.

یکی دیگر از مصوبات اخیر در هیات دولت، تصویب «آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی» بود که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شد.

این آیین‌نامه به شفافیت شرکت‌های دولتی کمک فراوانی می‌کند. در این آیین‌نامه تعریف شرکت‌های دولتی در گسترده‌ترین میزان ممکن و احکام آیین‌نامه به همه آن‌ها تسری داده شده است.

هزینه‌کرد این مجموعه‌ها به‌ویژه حق‌الزحمه اعضای هیات‌مدیره و مدیران که پیش از در قالب حقوق نجومی نمایان بود در این آیین‌نامه ساماندهی شده است تا علاوه بر مشخص شدن ضابطه این پرداخت‌ها، اقدام به انتشار و شفاف‌سازی این صورت هزینه‌ها شود تا از فساد پیشگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار