حمایت قاطع نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - «رضا مراد صحرایی گزینه پیشنهادی دولت برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش است که صلاحیت وی روز سه‌شنبه 9 خرداد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت قاطع نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش

رضامراد صحرایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هفته گذشته از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. وی دانش‌آموخته دانش‌سرای تربیت معلم شهید‌رجایی و دارای دکتری زبان‌شناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

صحرایی از سال 1370 وارد دانش‌سرای مقدماتی شده و آموزگار مدارس ابتدایی در مناطق روستایی استان لرستان؛ و همچنین عضو گروه تالیف کتاب‌های نگارش پایه‌های دهم و یازدهم بوده است. وی از سال 1401 ریاست دانشگاه فرهنگیان و عضویت شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد.

تدوین و پیگیری تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با شاخص‌های کمی و کیفی میزان تحقق آن و فعال‌سازی ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین، تکمیل اجرای فرآیند رتبه‌بندی معلمان، تشکیل کمیته فوریت‌ها برای برنامه‌ریزی پیشگیرانه و مواجهه سریع و هوشمندانه با تهدید تعطیل‌سازی مدرسه، ساماندهی و توزیع بهینه نیروی انسانی در مدارس، نظارت دقیق بر اجرای امتحانات هماهنگ سراسری خرداد ماه 1402، ساماندهی فضاهای کالبدی و زیرساختی مدارس و دانشگاه‌های تربیت معلم، پیگیری تخصیص فوق‌العاده ویژه کارکنان و معلمان وزارت آموزش و پرورش، تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمت و پیگیری جذب مربی امور تربیتی از جمله برنامه‌های فوری رضامراد صحرایی برای تصدی بر وزارت آموزش و پرورش است.

پیش از این رضامراد صحرایی، تنوع و نوآوری در الگوهای مدیریتی برای امور پرورشی در مدارس و تخصیص فوق‌العاده ویژه برای معیشت و منزلت معلمان را دو برنامه مهم خود عنوان کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوهای متعددی با خبرگزاری پانا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مدیری پرتلاش، باتجربه، تحول‌آفرین و توانمند خواندند و فضای کلی مجلس را برای رأی اعتماد به وی مثبت ارزیابی کردند.

اقبال شاکری ، نماینده مردم تهران، صحرایی را تحول‌آفرین دانست و بیان کرد: «از سابقه حضور صحرایی در جایگاه‌های مختلف هویدا است که کارهای تحول‌آفرین انجام داده است. بعد از مدتی که صحرایی به‌عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش فعالیت کرده است، باید فرصتی به او داده شود تا در قامت وزیر آموزش و پرورش بتواند به قول و قرارهایی که اعلام کرده و برنامه‌هایی که ارائه کرده است، عمل کند و رضایت خاطر و رضایت‌مندی جامعه بزرگ، معزز و محترم آموزش و پرورش و در صدر آن، معلمان را جلب کند.»

آرا شاوردیان ، نماینده اقلیت‌ها با بیان اینکه به حمایت مجلس و سایر دستگاه‌ها نیاز است تا برنامه‌های دکتر صحرایی اجرایی شود، گفت: «دغدغه‌های حوزه آموزش و پرورش را با دکتر صحرایی مطرح کردم و خوشبختانه قول خوبی از ایشان گرفتم تا در راستای این دغدغه‌ها گام برداشته شود. امیدواریم صحرایی بتواند روز سه‌شنبه از مجلس رای اعتماد بگیرد.»

شهریار حیدری ، نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس نیز گفت: «رضا صحرایی هم مقبولیت دارد و هم از جنس آموزش و پرورش است و برای این وزارتخانه نیز برنامه دارد. عملکرد ایشان در گذشته نیز نشان داده است که ایشان فردی توانمند و اجرایی است.»

محمدرضا مبلغی ، نماینده مردم کوهدشت ضمن اشاره به عملکرد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: «وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نیرویی قوی‌تر و بهتر از وزرای سابق است. به نظر می‌رسد که ایشان می‌تواند بهتر از وزرای پیشین عمل کند و این توان در ایشان دیده می‌شود که عملکرد خوبی داشته باشد.»

عبدالکریم جمیری ، نماینده مردم بوشهر نیز اظهار کرد: «عملاً طول مدت مسئولیت صحرایی در دانشگاه فرهنگیان، گویای توانمندی‌های ایشان در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها و وظایف و ماموریت‌های آموزش و پرورش است. روحیه جهادی و ارزشی و شجاعت در پیگیری موضوع و آشنایی و دردمندی دقیق نسبت به عمق مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را در صحرایی مشاهده کردم؛ حتما جامعه می‌تواند از حضور ایشان به‌عنوان یک وزیر موفق در آموزش و پرورش بهره‌مند باشد و جامعه فرهنگی از توانمندی ایشان استفاده کند.»

محمدمهدی فروردین ، نماینده مردم فیروزآباد با آرزوی موفقیت برای جامعه تاثیرگذار فرهنگیان، درباره معرفی رضامراد صحرایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، بیان کرد: «همه ویژگی‌هایی که یک وزیر باید داشته باشد، من در وجود آقای دکتر صحرایی به‌عنوان یک معلم دیدم. معرفی صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی از اتفاقات نادر در این وزارتخانه پس از انقلاب است. چهره‌های ماندگاری در این سمت بوده‌اند که اکنون هم از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود ولی این مورد ‌استثنا است.»

سیدرضا تقوی ، نماینده مردم تهران نیز گفت: «آقای صحرایی دارای سوابق علمی بسیار خوبی هستند و براساس گفت‌وگوهایی که با همکاران ایشان انجام شده است، این افراد از عملکرد سرپرست وزارت آموزش و پرورش راضی بوده‌اند. آن‌چه ما تا به‌حال از آقای صحرایی شنیده‌ایم در خصوص توان بالای ایشان در مدیریت بوده و بنابر تعاریف دیگران، شخصی توانمند در اداره وزارت آموزش و پرورش خواهند بود.»

منصور آرامی ، نماینده مردم بندرعباس و قشم هم اظهار کرد: «رضا صحرایی از بدنه آموزش و پرورش است، از دانش‌سرا آمده و مسائل آموزش و پرورش را می‌شناسد و من امیدوارم که آن‌ها را رفع کند. از سوابق و رزومه و برنامه‌های ایشان علی‌رغم جوان بودن‌شان خوشحال شدم.»

زهره الهیان ، نماینده مردم تهران نیز بیان کرد: «یکی از خصوصیات مثبت آقای صحرایی این است که ایشان از بدنه آموزش و پرورش هستند و تعلیم و تربیت را از دل روستا و مناطق محروم آغاز کرده‌اند. امیدواریم که ان‌شالله بتوانند با ارائه برنامه خود، نمایندگان را متقاعد کنند تا بیش از این وزارت آموزش و پرورش معطل نماند.»

امان الله حسین‌‌پور ، نماینده مردم اسفراین نیز بر استفاده از ظرفیت فرهنگیان تأکید کرد و گفت: «همواره تاکید مجلس به دولت این بوده است که وزیر آموزش و پرورش از بدنه این مجموعه باشد؛ فرهنگیان در کشور ظرفیت خوبی دارند که باید از آن‌ها استفاده شود. اینکه آقای صحرایی از جنس فرهنگیان است، یک مزیت است. گزارشی که آقای صحرایی ارائه داده است، نشان‌دهنده این است که این وزارتخانه به سمت ریل اصلی خود بازمی‌گردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار