حمایت رؤسای کمیسیون‌ و فراکسیون‌های تخصصی مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - روسای کمیسیون‌های عمران، کشاورزی، اصل نود، اقتصادی، امور داخلی کشور و شوراها، حقوقی قضایی و فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس از برنامه‌های رضامراد صحرایی اعلام حمایت کردند. 

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حمایت رؤسای کمیسیون‌ و فراکسیون‌های تخصصی مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

یکشنبه 31 اردیبهشت ماه آیت الله رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

در طول هفته گذشته، نمایندگان و به صورت ویژه رؤسای کمیسیون‌های مجلس در گفت‌وگو با پانا به بررسی صلاحیت رضا مراد صحرایی پرداختند و ابعاد مختلف حرفه‌ای و توانمند‌ی‌های او را برای تصدی وزرات آموزش و پرورش زیر ذره‌بین قرار دادند.

محمدرضا پورابراهیمی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به اشراف صحرایی بر حوزه آموزش و پرورش،‌ اظهار کرد: «با توجه به سوابق و تجارب آقای صحرایی و همچنین اینکه از بدنه نظام تعلیم و تربیت هستند و تحصیلاتی که در دانشگاه‌های معتبر کشور داشته‌اند، می‌توان گفت که صحرایی، یک فرد مناسب برای وزارت آموزش و پرورش است.»

موسی غضنفرآبادی ، رئیس کمیسیون قضایی مجلس نیز برنامه‌های پیشنهادی صحرایی را تاثیرگذار در آینده وزارتخانه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: باید به آقای رئیس جمهور برای انتخاب چنین گزینه‌ای تبریک گفت و آقای صحرایی هم از جنس معلمان و هم در مدت سرپرستی مدیری کار آمد از خود نشان داد. ما نماینده‌های خانه ملت باید رای موافقت خود را برای چنین دانشمندی ثبت کنیم، تا این وزارتخانه مهم از بلاتکلیفی رهایی یابد و مشکل فرهنگیان عزیز نیز حل و فصل شود.»

محمدجواد عسکری ، رئیس کمیسیون کشاورزی نیز گفت: «ما معتقدیم که باید کمک کنیم در راستای فعال شدن فضای آموزش و پرورش، در مجلس دکتر صحرایی رأی اعتماد بگیرد تا با قوت قلب بیشتری سکان آموزش و پرورش را به دست بگیرد. برنامه‌های صحرایی، نشان‌دهنده این است که وی شخص پخته‌ای است و در این زمینه می‌توانند به توسعه همه جانبه آموزش و پرورش کمک کند.»

محمدصالح جوکار ، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از سختگیری‌ها در انتخاب وزرا، معطل نشدن وزارتخانه‌ها و اینکه بدون وزیر رها شدن وزارتخانه‌ها به صلاح نیست، اشاره کرد و گفت: «امیدوارم با بررسی برنامه‌های مراد صحرایی، اقبال نمایندگان مجلس به سمت او جلب شود و هرچه زودتر وضعیت وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.»

محمدرضا رضایی کوچی ، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روحیه جنگندگی صحرایی گفت: «دفاع از حقوق معلمان ملاک اصلی من برای رای به وزیر پیشنهادی است و البته وی را فردی با روحیه جنگندگی برای دفاع از حقوق معلمان می‌دانم که توانایی اداره وزارت آموزش و پرورش را دارد.»

همچنین فاطمه محمدبیگی ، رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده ضمن مرور انتظارات این فراکسیون از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، به برخی از برنامه‌های صحرایی اشاره و تاکید کرد: «آقای صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌ها و تجارب خوبی دارند. بحث ارتقای وضعیت معیشتی معلمان، مدیران مدارس و اجرای کامل و صحیح رتبه‌بندی معلمان و توجه به نیازهای رفاهی و معیشتی معلمان از اهم نکاتی بود که در جلسه فراکسیون با دکتر صحرایی مطرح شد. به هر حال ما آرزوی توفیق برای آقای صحرایی داریم و امیدوارم نشست‌های آشنایی مجلس با ایشان ادامه پیدا کند و مجلس انقلابی هم بتواند به وظایف خود در انتخاب وزیر با صحت و درستی عمل کند.»

لازم به ذکر است، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی این هفته مجلس روز سه شنبه 9 خرداد 1402 برگزارش خواهد شد. در جلسه مذکور، ابتدا رئیس جمهور محترم یک ساعت فرصت خواهند داشت در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی ایراد نطق کنند. سپس سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت می‌کند و در پایان وزیر پیشنهادی، به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خود می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار