سوم خرداد، رمز عزت ملت و کشور است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت روزی که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر برافراشته شد روز عزت ایران شد و امروز باید رموز این عزت را همواره یادآوری و از شهدای این دوران یاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
سوم خرداد، رمز عزت ملت و کشور است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان بیله‌سوار مغان که به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: هیچ گاه نباید رمز عزت ملت و مملکت و کشور از یاد برود ، امروز روز عزت ملت ایران است.

وی افزود: رژیم بعثی در چنین روزی به کشور ما تجاوز کرد و تصور می‌کرد می‌تواند به راحتی وارد کشور شود. صدام وعده داده بود که یک روزه خرمشهر را فتح می‌کند ، سه روزه خوزستان و بعد از یک هفته در تهران خواهند بود ولی آنها فکر نمی‌کردند با مقاومت ملت ایران مواجه خواهند شد.

استاندار اردبیل گفت: جوانان این ملت و مردم قهرمان خرمشهر در مدت ۳۴ روز با مقاومت جانانه دشمن را زمین‌گیر کردند. دشمنان این ملت هر چند با خیانت افرادی چون بنی صدر خرمشهر را اشغال کردند و آبادان را حصر کردند ولی نتوانستند بیشتر پیشروی کنند.

عاملی با بیان اینکه جای جای خرمشهر شاهد مقاومت ملت ایران اعم از زن و مرد بود، اظهار کرد: جاده‌های منتهی به سمت خرمشهر هر ۱۰ کیلومتر یک مکان ، محل شهادت مردان و زنان مقاومی بود که حاضر نشدند تسلیم رژیم بعثی و دشمن شوند ، جان خود را از دست دادند و در کنار جاده‌ها دفن شدند اما از عزت و غیرت خود حفاظت و صیانت کردند.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: شهدای این منطقه در آن روزها در مقابل هجمه‌ها و ۱۲ لشکر مکانیزه و زرهی صدام در خرمشهر مقاومت کردند ، ۲ هزار و ۴۰۰ تانک صف کشیدند و در ۳۵ کیلومتری خرمشهر توپ‌های دشمن بعثی مستقر شد ، نیروی هوایی دشمن آمد و بمب ریخت تا مقاومت ملت ایران را بشکند ولی مردم مقاومت کردند.

استاندار اردبیل افزود: خرمشهر ۱۹ ماه در اشغال رژیم بعثی بود ولی در طراحی عملیات بیت‌المقدس در سایه رشادت بسیج مردمی، سپاه و ارتش در کنار وحدت و همدلی پس از ۲۴ روز رزم جانانه خرمشهر را آزاد کردند و امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

عاملی گفت: روزی که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر برافراشته شد روز عزت ما شد و امروز باید رموز این عزت را همواره یادآوری و از شهدای این دوران یاد کنیم.

وی تصریح کرد: رژیم بعثی در این مبارزه ۱۶ هزار کشته و زخمی و ۱۹ هزار نفر اسیر داد ولی ما با سه هزار نفر وارد این رزم شدیم و با ۳۰۰ نفر از آن خارج شدیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما این پیروزی را مدیون خون شهدایی چون شهید جهان آرا و شهید صیاد شیرازی، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا هستیم ، ادامه داد: در مقاومت قهرمانانه در مقابل دشمن بعثی افتخار استان اردبیل ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده یگان تکاور نیروی دریایی ارتش، خدمات بزرگی انجام داد و این رشادت‌ها و دلاوری‌ها باید گرامی داشته شود.

عاملی با بیان اینکه رمز پیروزی ما در فتح خرمشهر در کنار سایر مسائل ، انگیره الهی ملت بود، گفت: هر کس در مسیر خدا قدم بردارد نصرت خدا بر وی شامل خواهد شد و در آزادی خرمشهر نیز چنین شد.

وی بیان کرد: ملت ایران در آن مقطع در شرایطی که هیچ چیزی نداشتند در مقابل ۱۲ لشکر دشمن با امکانات ناچیز خانه به خانه و کوچه به کوچه با دشمن مقابله کردند و پیروز شدند.

استاندار اردبیل دومین رمز این پیروزی را وحدت و همدلی عنوان کرد و گفت: هر جا بین مردم و ملت تفرقه و نفاق ایجاد شود ، هرکس و در هر لباسی باشد بدانید دشمن است و زبانش زبان دشمن است و خیرخواه مردم ما نیست. خیرخواهی برای این ملت و کشور این است که دنبال وحدت و همدلی باشیم ، همه در کنار هم و با انگیزه الهی هر چند ممکن است سلیقه‌ها و نظرات متفاوت باشد اشکالی ندارد ولی اگر عزم راسخی در مسیر پیشرفت و حرکت مردم خلل ایجاد کند از طرف دشمن است و خیرخواهی برای ملت نیست.

عاملی با بیان این که هر حاکمیتی پشتوانه‌اش را دشمنان خارجی و ملت‌های خارجی قرار بدهد محکوم به شکست است ، تصریح کرد: حاکمیتی پایدار است که مردم پشتوانه‌اش باشند ، ما باید قدر مردم خود را بدانیم و در کنار مردم باشیم ، خدای نکرده حاکمیت نباید خود را از مردم جدا کند و برای خود امتیازاتی ویژه قائل شده و مردم را از خود دور کند.

وی افزود: اگر حاکمیت و کشوری ملت‌های دیگر را برای خود پشتوانه قرار دهد همانند برخی حاکمیت‌ها در کشورهای همسایه خواهد شد که خود را فدا کردند ولی هیچ وقت نتیجه نگرفتند و نخواهند گرفت و نهایتا ضرر و آسیب دیدند و خواهند دید.

استاندار اردبیل ادامه داد: اساسی‌ترین رمز موفقیت ما این است که در کنار مردم باشیم و خالصانه خدمت کنیم و برخورد صادقانه با مردم داشته باشیم.

عاملی با اشاره به حمایت‌های قدرت‌های شرق و غرب از رژیم بعثی در جنگ تحمیلی هشت ساله اظهار کرد: در آن دوران جنگ ایران با رژیم بعثی نبود ، جنگ ملت ما با تمام دنیا بود ، دشمنان تمام توان خود را در اختیار دشمنان بعثی گذاشتند ، اسلحه‌های جنگی و شیمیایی دادند و آنها بر سر ملت ما ریختند ، اما هر چه انجام دادند منجر به استقامت و پیشرفت ملت ما شد و اقتدار امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بیانگر این قضیه است.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح ایران مقتدرتر از همیشه در مقابل دشمنان ایستاده‌اند به طوری که بالاترین ابرقدرت‌ها هم به خود اجازه نمی‌دهند ذره‌ای مشکل برای نیروهای مسلح ما ایجاد کنند و این اقتدار در سایه پشتوانه ملت ایجاد شده است.

استاندار اردبیل گفت: پشتوانه ما ملت است که با کمک هم و مجموعه‌های مختلف با علم ، تدبیر و استقامت به تقویت نیروهای مسلح کمک می‌کنند و آنها هم در اوج اقتدار و اوج امکانات عزت ملت و کشور را تامین می‌کنند.

عاملی سالروز فتح خرمشهر را دارای یک پیام برای تجزیه‌طلبان دانست و افزود: ملت ایران اعتقادات قوی و پایبندی و عرق شدید نسبت به ایران ، ملیت و سرزمین خود دارند ، این روز برای تجزیه‌طلبان یک درس است که بدانند این ملت هیچگاه وارد جریانات نخواهند شد، ذره‌ای خیانت به کشور را برنمی‌تابند و با مقاومت خود دشمنان را پشیمان خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار