افتخار آفرینی رئیس مجلس دانش آموزی خراسان رضوی در جشنواره بین المللی سعدی

مشهد (پانا) - دانش‌آموز 17ساله مشهدی، موفق به کسب مقام دوم بخش جوان، مقام سوم و دیپلم افتخار بخش بیست مجری برتر در یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشوری شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افتخار آفرینی رئیس مجلس دانش آموزی خراسان رضوی در جشنواره بین المللی سعدی

مجری‌گری شاید در ظاهر، حرفه‌ای ساده به نظر برسد؛ اما در واقع، مسیر طولانی و عمیقی را به دنبال دارد و مجری باید مهارت‌های بسیار زیادی را آموخته باشد. یکی از وظایف او، مدیریت و هدایت درست یک برنامه و تسط بر آن است‌. این حرفه، نیازمند عشق است تا بتوان آن‌را به بهترین نحو ممکن انجام داد. مسئولیت مجری‌گری بسیار سنگین است؛ زیرا او، رسانه‌ای است که می‌تواند اثرات مثبت و منفی بر روی دیگران بگذارد. مبینا شکرلب، 17سال دارد و دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فرزانگان4 ناحیه1 مشهد مقدس است. او در حوزه مجری گری، بسیار موفق عمل کرده و به تازگی، به مقام دوم بخش جوان، مقام سوم و دیپلم افتخار بخش بیست مجری برتر در یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشوری دست پیدا کرده است.

این مجری توانمند به پانا گفت:« من از دوران بچگی به حضور و صحبت کردن در جمع و شعرخوانی علاقه داشتم. شعرهای عموپورنگ و خاله شادونه از جمله شعرهایی بود که همیشه حفظ‌شان می‌کردم و می‌خواندم. زمان کودکی، تصور کردن خود بر روی یک صحنه و اجرا در برنامه تلویزیونی از بازی‌های همیشگی ام بود.‌ هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که روزی بخواهم به این حرفه، به طور جدی نگاه کنم و آن‌را ادامه دهم.»

مبینا شکرلب بیان کرد:«من جمله "هیچ چیز، اتفاقی نیست و در هر اتفاقی نشانه‌ای نهفته است" را باور دارم و در زندگی خود این جمله را بسیار درک کردم.»

وی افزود:«پایه هفتم، در مسابقه مشاعره‌ شرکت کردم و از همین طریق، با فرهنگ‌سرا و کانون فرهنگی‌تربیتی آشنا شدم. من باور دارم هرچیزی در زمان خود و به موقع رقم می‌خورد و ما نباید عجله داشته باشیم. تمام مسیر، در حال پیش رفتن بود. با آشناشدن من با کانون، اجرای مراسم‌های آن‌ها را بر عهده داشتم. در اوایل مسیر، کار چندان خوبی نداشتم و تصمیم گرفتم که در کلاس‌های آموزشی شرکت کنم. علاقه من به مجری‌گری، شروع کننده کار بود؛ اما برای ادامه‌کار، تنها علاقه کافی نبود؛ بلکه نیازمند آموزش نیز بود. استفاده درست از صدا، متن نویسی مناسب، حضور در صحنه، بداهه‌گویی، زبان بدن و ارتباط با مخاطب از توانمندی‌های مجری است که آموزش مناسب را می‌طلبد.»

شکرلب در ادامه بیان کرد:« مسیر آموزش برای من با کلاس‌های شاهنامه‌خوانی آغاز شد و ادامه پیدا کرد. تا مدتی در شاهنامه‌خوانی فعالیت می‌کردم. هرچه از زمان آن می‌گذشت، علاقه من به اجرا افزایش پیدا می‌کرد و عاشقانه این حرفه‌را می‌پسندیدم. احساس می‌کردم مجری‌گری، می‌تواند رسالت من به عنوان دانش آموز باشد‌؛ به همین دلیل کلاس‌های آموزشی متعددی را شرکت کردم و این آموزش‌ها، قطعه‌های گمشده پازل من‌را تکمیل می‌کردند.»

وی گفت:«از نظر من مسیر رشد و آموزش، انتهایی ندارد و هرچه بیشتر یاد بگیریم، همچنان می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و رشد کنیم؛ زیرا هر کار و حرفه‌ای دریای عمیقی از مفاهیم است‌. خجالتی بودن و پایین بودن اعتماد به نفس، از بزرگترین مشکلات من در حرفه مجری‌گری بود؛ اما آموزش، تمرین و تبدیل کردن آن به مهارت در کنار علاقه، پل موفقیت من را ساخت. سختی‌های کار مجری‌گری، قابل تحمل‌تر از دیگر کارها برای من بود.»

دانش آموز دبیرستان فرزانگان4 بیان کرد:« مجری‌گری تخصصی را از پایه هفتم آغاز کردم و حدود ۴سال است در این حرفه مشغول هستم. از آنجایی که شروع هر کاری، سختی‌های مختص خود را دارد، حرفه مجری‌گری نیز برای من مانند دیگر کارها سختی‌هایی را به‌دنبال داشت و قدم‌های کوچک در این مسیر، رقم زننده نتایجی بزرگ برای من بود.»

وی با بیان چالش‌ها و مشکلات مجری گری گفت:« زمانی که برای‌ما چالش و مشکلی به‌وجود می‌آید، قطعا علاوه بر ناراحتی‌مان، چراهایی در ذهن‌مان ایجاد می‌شود. زمانی که به مسیر گذشته می‌نگرم، بابت برخی از این‌گونه چالش‌ها، خداوند را شکر می‌کنم و می‌پذیرم که اگر این چالش‌ها نبود، هیچ‌گاه رشد نمی‌کردم و پیشرفتی نداشتم. شکست‌های مسیر، موجب مصمم شدن من برای برداشتن قدم‌های قوی‌تر شد. گاهی در بخش‌هایی از مسیر این حرفه، حمایت و تشویق نمی‌شدم و ذوق و اشتیاق‌من از بین می‌رفت؛ به همین دلیل در حال تلاش هستم، توانایی خود را به اندازه‌ای افزایش دهم که بتوانم این شکست‌ها و موانع را کنار بزنم و به خود امیدوار باشم‌. ناعدالتی در برخی مکان‌ها، از دیگر مشکلاتی بود که در این حرفه با آن مواجه بودم.»

شکرلب با اشاره به حوزه‌های فعالیت‌ خود بیان کرد: «مهارت‌هایی که هر انسانی دارد، به او کمک می‌کند که در اجتماع، بهتر ظاهر شود. قطعا نمی‌شود یک انسان تک بعدی باشد. ابعاد مختلف زندگی، به آن رنگ می‌بخشد و کمک می‌کند چرخ زندگی سالمی را داشته باشیم. من به همراه دوستان خود، فعالیت‌هایی در مجلس دانش آموزی داریم و به لطف خدا، رئیس مجلس دانش آموزی استان خراسان رضوی هستم و با اعضای مجلس دانش آموزی، در جهت انجام دادن کارهای بسیارخوبی تلاش می‌کنیم. علاوه بر مجری‌گری، در زمینه زبان انگلیسی نیز فعالیت دارم و چندین سال است که کلاس‌های آموزشی این حوزه را دنبال می‌کنم. در حوزه زبان انگلیسی، موفق به دریافت مدرک سطح متوسطه شدم و درحال گذراندن آموزش‌های سطح پیشرفته هستم. شاهنامه خوانی و اجرای دوزبانه را چندین بار تجربه کردم و به نقالی نیز، علاقه‌ دارم. من معتقد هستم در سازمان دانش آموزی، فرصت و صحنه‌ای برای رشد، پیشرفت و توانمندی فراهم است. خدا را شکر می‌کنم که در سازمان دانش آموزی، حمایت از دانش آموزان بسیار زیاد است و به آن‌ها بها و ارزش داده می‌شود.»

وی عنوان کرد:«من موفقیت‌های خود را مدیون خداوند مهربان و امام رضا(ع) می‌دانم. خوش به سعادت‌ما مشهدی‌ها که به امام رضا نزدیک‌تر هستیم؛ هرچند که می‌گویند، سلام می‌دهم و دلخوش هستم که فرمودی هرآنکه در دل‌خود یادما است، زائر ما است. نزدیک بودن به امام رضا، حس خوبی در قلب‌هایمان جاری می‌کند. امیدوارم همان‌طور که امام مهربانی‌ها، میزبان خوبی هستند، ما نیز همسایه خوبی برای ایشان باشیم. امام رضا(ع)، آنقدر خوب است که من عاشقانه به او، بابا رضا می‌گویم و همیشه از او می‌خواهم دختر خوبی باشم.»

وی ادامه داد:« از پدر و مادر عزیزم که اگر همراهی و حمایت آنان نبود، حتی کمی پیشرفت نمی‌کردم، تشکر می‌کنم. پدران و مادرهای گرامی، بدانید که ما دانش آموزان اگر همراهی و حمایت‌شما عزیزان نباشد، نمی‌توانیم به خوبی پیش برویم؛ زیرا آن‌ها به تکیه‌گاه، انرژی، انگیزه، همراهی و حمایت نیازمند هستند. من هرگز نمی‌توانم زحمات پدر و مادرم را جبران کنم. همراهی مهربانانه مادرم در بسیاری از اجراها با وجود طولانی بودن برخی از آن‌ها و کمک‌های پدرم در تمام لحظات زندگی‌ام، برای امید بخش بود. از تمام معلمانی که به مان روی صحنه زندگی کردن را آموختند نیز تشکر و قدرانی می‌کنم.»

وی تصریح کرد:« می‌گویند برخی از انسان‌ها ابدی، ماندگار، خواستی، آرامش روح و دلخوشی زندگی هستند. قطعا اگر انسان‌های خوب اطراف‌ما که نعمت و برکتی از سوی خداوند هستند، وجود نداشته باشند، دلسرد می‌شویم. یکی از نعمت‌هایی که همه‌ما داریم، داشتن یک دوست خوب است‌ و همدلی و همیاری آنان، انرژی خوبی را به زندگی انسان می‌بخشد. از همه کسانی که در این مسیر من را همراهی کردند، بسیار سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم با تلاش و تاثیرگذاری بیشتر، بخشی از زحمات این بزرگواران را جبران کنم.»

رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان خراسان رضوی بیان کرد:« آرزو می‌کنم همه‌ما در هر جایگاه و سمتی، تمام تلاش‌مان را در جهت انجام دادن مسئولیت‌مان به بهترین نحو ممکن بکنیم؛ زیرا همه‌ما همچون ذرات اتمی هستیم که شاید به ظاهر کوچک باشیم؛ اما اگر همه ما در کنارهم قرار بگیریم، می‌توانیم اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. دعا می‌کنم تمام نوجوانان و جوانان سرزمین زیبای ایران هرجا که هستند، شاد و خوشحال باشند، بهترین‌ها برای آن‌ها رقم بخورد و همیشه بدرخشند.»

مبینا شکرلب گفته‌های خود را اینگونه به پایان رساند:« چه بسا چیزی را شما دوست ندارید؛ اما برای شما خوب است و چه بسا چیزی را دوست می‌دارید؛ اما به ضرر شما است. گاهی اوقات ما چیزهایی می‌پسندیم که خداوند از زیان آن آگاه است؛ بنابراین راضی به رضای خداوند باشیم و صبر را پیشه کار خود قرار دهیم تا آن‌چیزی را که به صلاح‌ما است، خداوند برای‌‌ما رقم بزند.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار