دوپینگی شدن تکواندوکاران یک توطئه است

تهران (پانا) - سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در واکنش به مثبت شدن تست دوپینگ دومین ملی‌پوش ایران، گفت به‌نظر او این یک توطئه است و از دستگاه‌های امنیتی خواسته شده است وارد ماجرا شوند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دوپینگی شدن تکواندوکاران یک توطئه است

به گزارش ایرنا، اصغر رحیمی در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ دانیال بزرگی که تعداد دوپینگی‌های تیم ملی مردان را در فاصله چند روز به دو نفر رساند، اظهار داشت: وقتی مورد اول به وجود آمد با پزشکان مختلفی صحبت کردیم و همگی اعلام کردند این داور اصلا برای تکواندوکاران سودی ندارد. در واقع این دارو برای بدنسازی است و آنهم باید در یک بازه زمانی مشخص مصرف شود و برای یک مرتبه سودی ندارد.

وی گفت: رضا کلهر و دانیال بزرگی از هوگوپوشان بااخلاق هستند و برای هر مسابقه، حداقل چهار کیلو وزن کم می کنند، پس نیاز به استروئید آنابولیک ندارند.

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو، ابراز داشت: پس از اعلام شدن تست کلهر بارها جلسه داشتیم و خیلی بررسی کردیم و بنظر می‌رسد این یک توطئه از سوی کسانی است که سال‌ها در تکواندو منافع داشتند و حالا دستشان کوتاه شده است.

رحیمی ادامه داد: مورد دوم هم دقیقا همان ماده ممنوعه است و محرومیتی چهار ساله دارد. معتقدم این یک توطئه بوده و داور در غذای اردونشینان در آشپزخانه فدراسیون ریخته شده است. پیش بینی ما این است که تعداد نفراتی که تست آنها مثبت شود خیلی بیشتر است و اگر تعداد به بالای سه نفر برسد، تکواندو تعلیق خواهد شد. آنهایی که می گفتند اجازه نمی‌دهیم هادی ساعی در تکواندو کار کند حالا دارند به آرزوی خود می‌رسند.

رحیمی: این یک توطئه است/ از مربیان هم تست می‌گیریم/ از دستگاه‌های امنیتی کمک خواستیم

سرپرست دبیری فدراسیون بیان کرد: حتی خواستیم از مربیان هم تست دوپینگ بگیرند تا ببینیم شرایط خونی آنان چگونه است. چون آنها نیز از همان غذاها استفاده کرده‌اند.

وی گفت: از نهادهای امنیتی خواستیم تا در هفته آتی وارد ماجرا شده و به فدراسیون کمک کنند. اگر واقعا توطئه‌ای از داخل انجام شده باشد، یک جنایت ملی است.

با اتفاقات روزهای اخیر و صحبت‌هایی که مسئولان فدراسیون و البته برخی پزشکان انجام داده‌اند بسیار بعید است که این ماجرا بر اثر یک اشتباه صورت گرفته باشد. باید منتظر روزهای آتی و جواب تست سایر نفرات و البته تحقیقات دستگاه‌های امنیتی باشیم تا از این ماجرای عجیب پرده‌برداری شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار