برگزاری مانور آزمایشی امتحانات نهایی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برگزاری مانور آزمایشی امتحانات نهایی در ۲۹ اردیبهشت در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور آزمایشی امتحانات نهایی در اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جمع مدیران مدارس متوسطه دوره دوم،ضمن تشکر از حمایت های انجام شده توسط استاندار و شورای تامین استان از برگزاری امتحانات نهایی اظهار کرد: هرگونه سهل انگاری در برگزاری این امتحانات دامن گیر تمام دستگاه آموزش و پرورش کشور خواهد بود، بنابراین در این مسئله نیازمند همت تمام همکاران هستیم.

وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع برگزاری امتحانات نهایی به ارتباط مستقیم با مدیران مدارس و روسای حوزه های امتحانی با هدف توجیه و تبیین حساسیت های این دوره از امتحانات تاکید داریم و انتظار داریم مدیران نیز پلی برای انتقال این مطالب به خانواده ها و دانش آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه برگزاری دوره های توانمندسازی عوامل اجرایی امتحانات بود که با همت اداره سنجش آموزش و پرورش استان در نواحی و مناطق استان انجام پذیرفته است، بنابراین انتظار داریم تمام همکاران و عوامل دخیل در برگزاری امتحانات نسبت به آیین نامه و مقررات اشراف کامل داشته باشند.

صفری با اشاره به تلاش معاندین نظام در به حاشیه کشاندن امتحانات خرداد ماه گفت: تمام تلاش ما متمرکز بر این است که امکان لو رفتن سوالات به صفر برسد، بنابراین بایستی در این مورد اعتمادسازی کامل در بین دانش آموزان و خانواده ها انجام شود.

وی ادامه داد: تبیین و توجیه خانواده ها نسبت به آیین نامه جدید امتحانات نهایی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور بسیار مورد تاکید آموزش و پرورش است و در این راستا لازم است مدیران به صورت مستمر با خانواده ها ارتباط داشته باشند.

صفری تصریح کرد: یکی عوامل موثر بر نتیجه گیری مطلوب دانش آموزان در امتحانات نهایی حفظ آرامش و شاداب بودن آن هاست که پیشنهاد میشود مدیران مدارس دخترانه در خصوص گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران وآغاز هفته کرامت برنامه ریزی کنند.

محمود مشکی،معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان نیز گفت: با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی نگاه ما این است که برگزاری هر جلسه امتحان نهایی به منزله برگزاری جلسه کنکور سراسری است.

وی افزود: برای برگزاری موفقیت‌آمیز امتحانات نهایی نیازمند همراهی خانواده ها و همکاری ارگان های فرابخشی هستیم و در این راستا نقش مدیران مدارس در اقناع سازی اولیا و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار