تجلیل از منتخبین هفتمین جشنواره استانی سفیران سلامت اردبیل

اردبیل (پانا) - در آیینی از منتخبین هفتمین جشنواره استانی سفیران سلامت در اردبیل تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از منتخبین هفتمین جشنواره استانی سفیران سلامت اردبیل

در این مراسم که با حضور کارشناسان سلامت، مراقبین سلامت و دانش آموزان منتخب استانی در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد، اکبر دهقانی نیا ،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت نهادینه کردن آموزش سلامت از سنین پایین، گفت: طرح سفیران سلامت از ابتدای سال تحصیلی به منظور ترویج آموزش سلامت در بین دانش آموزان اجرا می شود که در قالب این طرح دانش آموزان آموزش هایی را از مربیان و رابطین بهداشتی دریافت و به عنوان سفیر سلامت در مدارس فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تربیت ۳۵ هزار سفیر سلامت در استان، افزود: در راستای اجرای ساحت زیستی و بدنی از سند تحول بنیادین، تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی منعقد و برنامه هایی در این زمینه اجرا شده که سفیران سلامت از آن جمله است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای تشویق دانش آموزان جشنواره سفیران سلامت در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری در قالب رشته های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود.

به گفته وی در هفتمین جشنواره که با موضوعات بهداشتی برگزار شد در بخش استانی از نزدیک به ده هزار اثر رسیده پس از داوری۳۳ اثر استانی انتخاب شدند.

محمد جعفرزاده ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضمن تاکید برضرورت فرهنگ سازی و آموزش صحیح تغذیه و تحرک و ورزش در مدارس گفت: متاسفانه تغذیه ناسالم و کم تحرکی در بین دانش آموزان مشاهده می شود.

وی افزود: طرح سفیران سلامت که آموزش همسالان را دنبال می کند، ظرفیت‌های خوبی به منظور انتقال آموزه های بهداشتی به دانش آموزان فراهم کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات بهداشت و تغذیه دانش آموزان در سایه آموزش و اطلاع رسانی کاهش خواهد یافت.

گفتنی است در پایان مراسم از مراقبین سلامت و منتخبین و فعالین استانی هفتمین جشنواره سفیران سلامت تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار