مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل

بستر ظهور و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان باید مهیا شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت اگر بسترهای لازم برای ظهور و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان فراهم شود، بدون شک کشور از هر لحاظ پیشرفت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بستر ظهور و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان باید مهیا شود

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آیین تجلیل از برترین‌های نخستین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش این استان که در کانون فرهنگی، تربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از مهم‌ترین رسالت های آموزش‌ وپرورش در کنار تعلیم و تربیت در سند تحول است ،اظهار کرد: توسعه هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش، مهمترین راهکار برای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و حل مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت جذب دانش اموزان برای هنرآموزی به هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اردبیل در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات تهیه و به هنرستان ها ارسال کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: می توانیم با در اختیار قرار دادن مواد اولیه، هنرستان های استان را به کارگاه های تولیدی تبدیل کنیم.

صفری گفت: دانش آموزان که در هنرستان ها در حال تحصیل هستند دانش آموزانی خلاق و با استعدادند که بایستی زمینه شکوفایی استعداد آنها فراهم شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره های فنی و مهارتی نقش مهمی در شکوفایی استعداد دانش آموزان دارد و موجب ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان می شود.

امیر رجبی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: هنرمندان در رشد و تعالی جامعه تاثیر بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: هنرمندان به دو بال مهارت های هنری و روح و روان مجهز است که با این دوبال می تواند رشد و تعالی جامعه را بدنبال داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جامعه امروز با چالش های بزرگی مواجه است، تصریح کرد: دانش آموزان هنرمند می توانند با خلق آثار هنری خود، در فع این چالش ها جامعه را یاری کنند.

محمود مشکی ،معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان نیز اظهارکرد: تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری نیز بدان تاکید دارند، به زیر ساخت هایی نیازمند است که یکی از مهمترین آن نیروی انسانی مجهز به مهارت های فنی است.

وی گفت: یکی از نهاد های مهمی که می تواند منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کند، قطعا آموزش و پرورش است و نقش این نهاد بعنوان مادر سازمان ها بی بدیل است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان ادامه داد: دانش بنیان و فضیلت های اخلاقی و تعهد دو حوزه مهم در شکل گیری تمدن اسلامی است که اگر بخواهیم در این دو مسیر قرار گیریم، بدون شک تقویت هنرستان ها و پرورش نیروی انسانی فنی و مهارتی برای رونق اقتصادی و مبارزه با آثار بیکاری ضرورت خواهد داشت.

مشکی سیاست آموزش و پرورش را در حوزه آموزش متوسطه توجه جدی به علایق و استعدادهای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: بایستی استعداد های دانش آموزان را در راستای نیازهای کشور سوق دهیم.

وی تصریح کرد: توسعه رشته های هنرستانی از لحاظ کمی در ایستگاه میانی قرار دارد و برای رسیدن به ایستگاه پایانی قطعا خود اشتغالی بهترین گزینه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار