برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در اردبیل

اردبیل (پانا) - اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با محوریت کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در حسینیه ثارالله سپاه این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در اردبیل

در این اجلاسیه که با حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان و سایر مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه‌های متعدد و یادواره‌های شهدا در مدارس اظهار کرد: تا به حال۲ هزار و ۵۰۰ یادواره در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه این استان برگزار شده که این امر مقدمه‌ای برای اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا محقق شد، تصریح کرد: اقدام آگاهانه و عالمانه مسئولان در برگزاری کنگره‌های شهدا پاسداشتی برای این جانفشانی‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدارس و مراکز آموزشی محل مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا در تغییر نگرش نسل سوم و چهارم انقلاب از کارآمدترین روش‌ها است.

صفری فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: دانش‌آموزان باید با اسوه‌های پایداری انقلاب اسلامی آشنا شوند که برگزاری این یادواره‌ها گامی مؤثر در این مسیر است.

وی بزرگداشت یادواره شهدا، اجرای طرح لایه‌های روشن، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، عیادت از جانبازان و... را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این اقدامات مؤثرترین روش در پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان وظیفه دارند در پاسداشت این ارزش‌ها پیشگام بوده و در خط مقدم قرار گیرند.

صفری، دیدار فرزندان شاهد با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: اجرای طرح ملی لاله‌های روشن و یادواره شهدا در مدارس برگزار و دانش‌آموزان در آن حضوری گسترده داشتند.

سردار غلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز با بیان اینکه اردبیل در دوران دفاع مقدس با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است، تصریح کرد: ۴۰ دانش‌آموز شهید زیر ۱۳ سال سند حقانیت جمهوری اسلامی و پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

وی شهید مرحمت بالازاده را فهمیده آذربایجان و اردبیل اعلام کرد و گفت: این شهید ۱۱ ساله فرمان جهاد را از رئیس جمهور وقت، مقام معظم رهبری دریافت کرده و راهی میدان مبارزه و شهادت شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان را به همت آموزش و پرورش و سپاه یادآور شد و افزود: این اجلاسیه در راستای کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار می‌شود و اجلاسیه نهایی ۲۶ مردادماه در اردبیل اجرایی خواهد شد.

علی نیکزاد،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیزگفت: انقلاب اسلامی نه سلطه‌طلب و نه سلطه‌پذیر است و همین مؤلفه اصلی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته ما را در مقابل شرق و غرب پیروز کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اسلام نوین را احیا کرد تا بتوان در دنیا به یک اصل مترقی پایبند بود، افزود: امروز جمهوری اسلامی کارآمدی عظیمی در جهان پیدا کرده و همه در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مجاهدت علمی که امروز ایران از خود نشان می‌دهد، توانسته در عرصه‌های مختلف کشورمان را به قدرتی عظیم در جهان مبدل کند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دنبال حقانیت و دفاع از اسلام عزیز در منطقه است و هیچ گاه از این خواسته خود در جهان عدول نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سپاه توانسته در عرصه‌های متعدد کشور را در گلوگاه‌های مختلف نجات دهد، اضافه کرد: دیروز در جبهه‌های نبرد و امروز نیز در جبهه‌های علمی، عمران، آبادانی و اقتصاد سپاه پیشقدم بوده و قرارگاه خاتم و جهاد سازندگی امروز پیشانی نظام در عمران و آبادانی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی موجود در کشور را منبعث از نبود تربیت توحیدی اعلام کرد و ادامه داد: اگر امروز شاهد بسیاری از مشکلات در کشور هستیم به دلیل نبود تربیت اسلامی و توحیدی است که ضروری است برای برون رفت از این مشکلات به اصل جمهوری اسلامی رجوع کنیم.

نیکزاد با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، این شهدا را گواهی صادق بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جهان اعلام کرد.

حامد علامتی ،مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیزدغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را تربیت صحیح و صالحانه کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: هدایت دینی و اسلامی کودکان تنها نباید به عهده دولت گذاشته شود بلکه باید همه مسئولان با احساس مسئولیت و دغدغه در این مسیر وی شهدای دانش‌آموزی را الگو و اسوه نوجوانان امروز معرفی کرد و افزود: دانش‌آموزان شهید که در آن دوران هرگز گناه و آلودگی را درک نکرده بودند، در میدان جهاد فی سبیل‌الله حاضر شده و درس بزرگی به نوجوانان ما دادند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پاداش این مجاهدت را شهادت اعلام کرد و ادامه داد: هیچ پاداشی بالاتر از شهادت نمی‌توانست جزای خیری برای این دانش‌آموزان باشد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم با گرامیداشت یاد و خاطره نوجوانان و دانش‌آموزان، بویژه ،شهید مرحمت بالازاده شهید ۱۱ ساله اهل شهرستان گرمی را اسوه و اسطوره‌ای برای نوجوانان امروز اعلام کرد و گفت: این شهید ۱۱ ساله خود به نزد رئیس جمهور وقت رفته، فرمان جهاد گرفته و داوطلبانه پای در راه شهادت گذاشته که امروز ما برای هدایت نوجوانان و جوانان به چنین روحیه‌هایی نیاز داریم.

وی بیان کرد: مرحمت بالازاده درس خود را از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) فرا گرفته بود و امروز اگر این روحیه معنوی در کشور ما ساری و جاری باشد، می‌توانیم بر تمام توطئه‌ها فائق بیاییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دفاع هشت ساله ایران در مقابل ایادی غرب و شرق نشان داد که جمهوری اسلامی حق و آنچه باطل و رفتنی است، اندیشه‌های شوم استکبار و دشمنان است که هدفشان در طول ۴۴ سال گذشته ساقط کردن انقلاب سلامی بوده است.

سلیمانی مدیریت اصلی انقلاب اسلامی را به دست ولایت فقیه مقام معظم رهبری، مدیریت جهانی اعلام کرد و گفت: امروز نظام اسلامی در دنیا حرف اول را می‌زند که به پشتوانه ملتی منسجم و رهبری شجاع، حکیم و فرزانه توانسته راه را از بیراهه جدا کرده و بتواند ایران را به قله‌های رفیع عزت برساند.

وی تصریح کرد: غرب امروز گرفتار پوچی و سردرگمی است و اسلام می‌تواند غرب را از بحران معنویت نجات دهد و اکنون مشاهده می‌کنیم که تمام کشورها با الهام گرفتن از الگوی انقلاب اسلامی راه خود را پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اسرائیل و آمریکا امروز بدانند هر تحرکی علیه ایران داشته باشند، ده‌ها برابر آن را پاسخ خواهند گرفت چرا که کشور ما با فرهنگ شهادت زنده و بالنده است.

سلیمانی بیان کرد: فرهنگ شهادت در هر کشوری جریان داشته باشد آن جامعه از تمام آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی مصون خواهد ماند و امام راحل ۴۰ سال پیش در جنگ تحمیلی این اندیشه را به جهان صادر کرد.

اجرای سرود، دلنوشته،تجلیل ازتعدادی از مادران، همسران وبرادران خانواده های معظم شهدای دانش آموز وفرهنگی و... از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار