معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش اردبیل:

جریان‌سازی برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی یک ضرورت است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش اردبیل گفت از هر فرصت و ظرفیتی باید برای جریان‌سازی و تبیین اهمیت و ضرورت برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جریان‌سازی برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی یک ضرورت است

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای معاونت آموزش متوسطه این اداره کل ضمن تشکر از زحمات همه حوزه‌های این معاونت به خاطر تلاش بی‌وقفه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱اظهار کرد: حوزه های مختلف این معاونت با دقت و جدیت عملکرد نواحی و مناطق و مدارس را در خصوص فعالیت های آموزشی و تربیتی رصد و اقدامات لازم و به‌هنگام را انجام می دهند که بدون شک زحمات همکاران از سطح مدارس، نواحی و مناطق تا استان در این حوزه موفقیت هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه چگونگی اجرای مفاد بخشنامه پدافند غیرعامل در مدارس را تشریح و خاطرنشان کرد: مفاد بخشنامه مورد اشاره باید به دقت در سطح مدارس اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصت باقیمانده تا امتحانات خرداد ماه به برگزاری آزمون، آموزش موارد آموخته نشده و مرور مفاهیم اساسی و آماده کردن دانش آموزان در سطح مدارس برای امتحانات خرداد ماه تاکید کرد و گفت: ارزشیابی ها باید بر اساس آموزش انجام شود تا انگیزه کافی در دانش آموزان ایجاد شود.

مشکی با اشاره به قرارداد آموزش و پرورش با صدا و سیما،تصریح کرد: هر روز در دو نوبت از ساعت ۴بعد از ظهر به مدت ۲۵ دقیقه‌ تدریس همکاران مجرب از شبکه سبلان پخش می شود که استفاده ازآن برای دانش آموزان منبع آموزشی خوبی است.

عظیم کوهی، رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان نیزدر این جلسه ضمن تشکر از تلاش کارشناسان این حوزه، از آنان به عنوان همیاران مناطق و مدارس یاد کرد.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش حوزهای آموزشی و تربیتی بیشتر از سایر حوزه ها در معرض نقد و قضاوت همگان قرار دارد و بخاطر اینکه با تنوع برنامه ها و فعالیت ها مواجه هستیم، خروجی آموزش و پرورش نیز در حیطه مسئولیت این حوزه است.

رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان به تدوین ۷۰ نکته آموزشی با عنوان آنچه را که دانش آموزان پایه دوازدهم در خصوص امتحانات نهایی و کنکور باید بدانند خبر داد و گفت: این نکات برای تبیین به دانش آموزان به نواحی و مناطق و مدارس ارسال شده است.

کوهی همچنین به پویش کاغذ مهربانی در متوسطه دوره اول اشاره کرد و گفت: این پویش اقدام خیرخواهانه و مشارکت در امور اجتماعی از جمله مدارس است در این طرح دانش آموزان کتاب های خود را که از آن ها استفاده نمی کنند به مدرسه محل تحصیل خود اهدا می‌کنند که از طریق آن نسبت به تهیه تجهیزات برای مدارس به نام دانش آموزان اقدام می کنند.

محمد پیرقلی، رییس اداره فنی حرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش استان هم به اختتامیه جشنواره مهارت های هنری هنرجویان استان اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور ۲۸ اثر هنری برگزار خواهد شد.

وی ایجاد رشته محیط بانی در هنرستان باهنر با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد رشته محیط بانی ظرفیت خوبی است که در استان اتفاق افتاده است و امیدواریم استقبال خوبی از این رشته بعمل آید.

رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا دوره متوسطه استان نیز از تجلیل سرگروه های درسی استان در هفته معلم با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان و برگزاری جلسه مشترک سرگروه های درسی متوسطه نظری و فنی حرفه ای و کاردانش استان با کارشناسان حوزه آموزش تا خرداد ماه خبر داد و گفت: جشنواره مختلفی از جمله نوزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه نظری، هفتمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری دوره اول متوسطه، چهارمین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی و دومین دوره جشنواره الگوهای تدریس برتر فنی حرفه ای و کاردانش و .. در سطح مدرسه و منطقه در حال برگزاری است که در آینده نزدیک مرحله استانی این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی همچنین از جمع‌بندی فراخوان های گروه های آموزشی و داوری آن ها خبر داد و گفت: اداره گروه‌های آموزشی استان در طراحی و تحلیل سوالات نهایی دی ماه با ادارات سنجش و آموزش متوسطه همکاری داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار