معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خبر داد

ناکامی حملات پیاپی دزدان دریایی به نفتکش ایرانی

خبرگزاری پانا: ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با موفقیت یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امیر دریادار دوم سیاوش جره از نجات یک فروند نفتکش ایرانی توسط ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن خبر داد و گفت: شب گذشته نفتکش ایرانی مورد تعرض یک فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفته بود که با حضور به موقع ناوگروه بیست و هفتم این اقدام شوم دزدان دریایی ناکام ماند و موجب متواری شدن آنها شد.

وی افزود: در پی این ناکامی، دزدان دریایی بیکار ننشسته و با اضافه کردن تعداد نیروهای خود به هشت فروند قایق تندرو، صبح امروز بار دیگر به همان نفتکش ایرانی حمله ور شدند که پس از مواجهه با آتش پرحجم و سنگین ناوگروه بیست و هفتم، تیم اسکورت و تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش چند فروند از قایق‌های آنها دچار آسیب شده و مجبور به فرار شدند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه با تلاش ناوگروه بیست و هفتم این نیرو هیچ آسیبی متوجه نفتکش ایرانی نشد اظهار کرد: پس از متواری شدن دزدان دریایی، نفتکش ایرانی با اسکورت ناوگروه نیروی دریایی مسیر خود به سمت مقصد را در سلامت کامل ادامه داد.

دریادار دوم جره با بیان اینکه "یکی از اهداف حضور ناوگروه‌های این نیرو در دریاهای آزاد، تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی است که با حضور مستمر و مقتدرانه خود موجب حفاظت از اقتصاد کشور در پهنه آبهای دوردست می‌شوند"، خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و هفتم متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ عازم شده است که اخیراً هم موفق شده بود قایق‌های یمنی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد و هم‌اکنون در حال گشت زنی در محدوده خلیج عدن و آبهای اقیانوس هند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار