افتتاح خانه یاریگران در اردبیل

اردبیل(پانا) - با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی، خانه یاریگران اردبیل با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و با اعتبار ۱۲ و نیم میلیارد ریال افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خانه یاریگران در اردبیل

در آیین افتتاحیه این خانه ،کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ارتقاء سلامت دانش ‎آموزان و پیشگیری از آسیب ‎های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه ‎های آموزش و پرورش این استان است.

وی افزود: این مهم مستلزم شناسایی آسیب ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: به همت اداره کل آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نخستین خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی از طریق مدیریت و اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و مراقبتی و محافظتی و نیز برنامه‌های متنوع، متفاوت و موثری در زمینه تبیین آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان راه اندازی شد.

صفری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در هر مدرسه یک کانون یاریگر زندگی ایجاد کنیم تا بتوانیم قدم‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم و ارتباط سازنده و موثری با دانش آموزان داشته باشیم، در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰۰ مدرسه به عنوان کانون محلی یاریگران زندگی فعالیت می کنند.

غفور حضوری ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم اظهارکرد: خانه یاریگران زندگی استان در فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع شامل اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، اتاق تولید محتوا، فضای نمایشگاه در کنار مرکز فوریت های اجتماعی دانش آموزان خط ۱۵۷۰، مرکز مشاوره دانش آموزان استان در محل ساختمان شماره دو آموزش و پرورش و یکی از مکان های پرتردد و قابل دسترس همگانی قرار گرفته است.

وی گفت: توانمندسازی دانش آموزان و الدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقاء خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش مخاطره آمیز دانش آموزان از مهمترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان تصریح کرد: راه اندازی و تجهیز خانه یاریگران استان در کنار تجهیز ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان در سطح مناطق و نواحی ۱۹ گانه بعنوان خانه یاریگران منطقه ای با هزینه ای بالغ بر ۱۲.۵میلیارریال انجام گرفت که حدود ده میلیارد ریال آن توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین اعتبار شده است.

حضوری افزود: اقلام توزیع شده شامل وسایل اداری، میز و صندلی ، رایانه و متعلقات آن، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، ورزشی، وسایر سایل کمک آموزشی می باشد که در اختیار ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی این استان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار