بیش از ۸ هزار نفر در اردبیل کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند

اردبیل(پانا) - مدیرکل ثبت احوال اردبیل اعلام کرد ۸۹۷ هزار و ۱۴۳ نفر در استان اردبیل کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۸ هزار نفر در اردبیل کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند

وحید خلوصی، مدیرکل ثبت احوال اردبیل با اعلام این خبر اظهارکرد: بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۸۵ نفر در استان اردبیل برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کردند که ۹۷ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد تاکنون کارت ملی هوشمند ۸۹۷ هزار و ۱۴۳ نفر در استان اردبیل صادر شده و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد: هر چند تعدادی از کارت‌های ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و ادارات موجود است، ولی سعی ما بر این است تا مراحل صدور کارت برای متقاضیان و واجدین شرایط را تسهیل کرده و به سرعت زمینه صدور کارت را مهیا کنیم.

خلوصی از ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت کار ملی هوشمند خواست تا با شماره‌گیری #۴۰۶۰۹۰* و یا با مراجع به ثبت احوال از وضعیت کارت ملی هوشمند خود اطلاع کسب کنند.

وی ادامه داد: همکاران ما به صورت آنلاین در خدمت همشهریان هستند تا کارت ملی آن‌ها را تحویل بدهند. مدیرکل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شناسنامه نوزادان در حال حاضر به صورت یک روزه صادر می‌شود و هیچ مشکلی در صدور شناسنامه نوزاد با انتخاب نام برای آن‌ها وجود ندارد.

خلوصی گفت: نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان علوی آماده ارائه خدمات است و به زودی نمایندگی دیگری را نیز در بیمارستان سبلان اردبیل راه‌اندازی می‌کنیم تا به امر صدور شناسنامه نوزادان سرعت بیشتری بدهند.

وی بیان کرد: افراد دارای ۱۵ سال نیز در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند شناسنامه مکانیزه جدید همراه با عکس دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان در مورد تعویض شناسنامه‌های قدیمی وصدورشناسنامه‌های جدید مکانیزه نیز گفت: افرادی که شناسنامه قدیمی دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت احوال می‌توانند با طی کردن مراحل کوتاه شناسنامه خود را مکانیزه کنند.

خلوصی تصریح کرد: ما در قالب سامانه «سهم» آماده ارائه خدمات به همشهریان هستیم تا با توجه به ثبت اطلاعات خانوار‌ها امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به این همشهریان فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار