استاندار ایلام:

تحقق توسعه‌یافتگی با نقش آفرینی معلمان محقق می‌شود

ایلام(پانا) - استاندار ایلام گفت تحقق توسعه‌یافتگی با نقش‌آفرینی معلمان محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقق توسعه‌یافتگی با نقش آفرینی معلمان محقق می‌شود

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز در آئین تجلیل از معلمان نمونه استانی آموزش و پرورش استان در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش استان گفت: تقارن روز معلم با معلم فرزانه و فیلسوف قرن شهید مرتضی مطهری یک تقارن مبارک است، در واقع شرافت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن پیامبران الهی را در وجود خود محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری از مصادیق بارز یک معلم واقعی بود که اولا با نگاه ترکیبی به معارف بشری نظر کرد و در درجه دوم تمام تلاش علمی و عملی خود را در مسیر اسلام و عبادت خدا هزینه کرد و به مقام والای شهادت نیز نائل آمد.

بهرام‌نیا افزود: معلمان با تأسی از پیامبران الهی و نماد معلم واقعی، نسبت به انجام رسالت خود که همان رسالت هدایت‌گری است، ایفای نقش می‌کنند و جرعه جرعه علم را بر جان انسان‌ها با سوختن خود، ساری و جاری می کنند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: اولین معلم بشریت خدا بود و سپس پیامبران الهی، بنابراین از این جهت معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهندگان رسالت انبیاء و رسولان خدا هستند.

وی تصریح کرد: معلمان با وجود مشکلات بعضاً مادی، اما لحظه ای و آنی از رسالت خود عقب نشینی نکردند و برای اعتلای میهن اسلامی در سنگر علم و دانش برای تربیت سربازانی که آینده این کشور در سایه ایفای نقش این سربازان است، تلاش مجاهدانه می کنند.

بهرام نیا افزود: بنده به این اهتمام و جایگاه معلمان عزیز که این جایگاه را پیامبران و قرآن کریم برای شما تعیین و ترسیم کردند، افتخار می کنم.

وی اضافه کرد: بالندگی کشور در همه عرصه‌ها علوم فضایی، علوم نانو و علوم هوافضا بستر آن آموزش و پرورش و معلم بوده است و اگر در کنار آموزش علم، تهذیب نفس نبود ما به این جایگاه نمی رسیدیم.

بهرام‌نیا با اشاره فرمایشات امامین انقلاب در رابطه جایگاه معلمان، گفت: کلید سعادتمندی هر جامعه در دست معلمان است.

استاندار ایلام با تاکید بر استفاده صحیح از علم ‌ و دانش در هر جامعه و کشور، ضمن اشاره به حادثه هیروشیما و ناکازاکی، گفت: علم در صورتی ارزشمند است که در خدمت به مردم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار