مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

هفته معلم، فرصتی برای ارتقا جایگاه فرهنگیان است

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت هفته معلم فرصتی است تا جایگاه معلمی نه تنها توسط خود معلمان بلکه بوسیله آحاد جامعه ارتقا یابد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هفته معلم، فرصتی برای ارتقا جایگاه فرهنگیان است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در گفت وگو با برنامه رادیو ساعتی صداوسیمای مرکز اردبیل، اظهار کرد: امسال در هفته معلم یک حرکت فرهنگی خوبی اتفاق افتاد بطوریکه کلیه مسئولان دستگاه های اجرایی و خود مردم بصورت محله محور در برنامه های تجلیل از معلمان مشارکت فعال داشتند.

وی ضمن اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته معلم،خاطر نشان ساخت: دیدار معلمان نمونه استانی با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت ماه اتفاق افتاد که در نظر داریم رهنمودهای داهیانه ایشان را بومی سازی کرده و برای اجرا در اختیار مدارس قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا رااز دیگر برنامه های فرهنگی و تربیتی در این هفته عنوان کرد.

صفری تصریح کرد: در ۲ هزارو ۵۵۰ آموزشگاه سطح استان برنامه "سپاس از خانواده شهدا "در حال برگزاری است وتا کنون در ۱۹۰۰ آموزشگاه استان این برنامه اجرا شده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموزی و فرهنگی استان در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری، بیان کرد: در این خصوص ۱۹ پیش اجلاسیه کمیته دانش آموزی و فرهنگی کنگره ۳۴۰۰ شهید استان در نواحی و مناطق اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به برگزاری رویداد استانی جشنواره «معلم خلاق» در منطقه عشایری بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که معاونت ابتدایی و امور عشایری در انتخاب و معرفی معلم خلاق پیشقدم شدند.

صفری اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی آنها را در استان یادآور شد و اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۶۳۰ معلم در این استان حائز رتبه‌بندی شدند و تعداد کمی از معلمان فاقد رتبه هستند که تا آخر اردیبهشت رتبه آنها صادر می‌شود.

وی گله‌مندی ۱۵ درصد معلمان استان را از وضعیت رتبه خودشان یادآور شد و بیان کرد: با راه‌اندازی میز خدمت در این حوزه تلاش بر این است تا به این اعتراض‌ها رسیدگی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۰۰ نفر دانشجو معلم از طریق پردیس فرهنگیان جذب کردیم و امسال نیز ۷۸۰ نفر از طریق ماده ۲۸ و پردیس فرهنگیان نیرو به بدنه آموزش و پرورش اضافه خواهد شد.

صفری ضمن اشاره به استقرار قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی درسطح استان گفت: نیروهای انسانی بر اساس امتیازبندی هرسال سازماندهی می شوند تا از این طریق عدالت آموزشی در مدارس اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار