مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش:

وضعیت ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان مطلوب و قابل تقدیر است

زاهدان (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش گفت وضعیت ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان مطلوب و قابل تقدیر است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان مطلوب و قابل تقدیر است

عباس سلطانیان در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی و معلمان نمونه استان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش نیازمند تحول آفرینی است و برای این مهم به معلمان و مدیران تحول‌آفرین نیاز داریم تا با اجرای برنامه های تحول‌آفرین در مدرسه و کلاس درس جامعه را در مسیر تحول قرار دهند.

سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم و یاد و خاطر شهید آیت الله مطهری اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی، اجتماعی و تربیتی کشور است که وظیفه آن تبدیل منابع انسانی به منابع سرمایه ای است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش معلم و جایگاه مدرسه در کشور گفت: جامعه صالح زمانی ایجاد خواهد شد که مدارس صالح داشته باشیم و عملکرد همکاران ما در مدارس، دستگاه تعلیم و تربیت را در انجام این مأموریت خطیر کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه برنامه درسی ملی به معلم این است که کار، خدمت و صحبت معلمان در مسیر انبیای الهی است.

وی خاطرنشان کرد: معلم تنها عنصری است که می تواند نسبت به شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان اقدام کند و آنها را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد و منابع عظیم نیروی انسانی که در اختیار آموزش و پرورش است را به سرمایه های جامعه تبدیل کند.

سلطانیان ادامه داد: معلم زمینه ساز رشد عقلانی، ایمانی و اخلاقی در دانش آموزان و راهنمای فرایند یادگیری و یاددهی است.

وی در بخش دیگری به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک خروجی و بیانیه سیاسی نیست، بلکه یک اندیشه قوی انقلابی با دید آینده پژوهانه است که موارد بسیار مهمی را مطرح و انقلابی بودن را تعریف می کند.

وی مدارس را کانون اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: هشت ارزش در بیانیه گام دوم مطرح شده است که لازم است در مدارس برای دانش آموزان تبیین شود.

سلطانیان در پایان از زحمات و تلاش های جهادی مدیرکل و مجموعه همکاران آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

دانش آموز خبرنگار: کیانا رخشانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار