نواخته‌شدن زنگ سپاس معلم در اردبیل

اردبیل (پانا) - آئین زنگ سپاس معلم با حضور جمعی از مسوولان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به‌صورت نمادین در دبیرستان پسرانه دوره اول متوسطه امید انقلاب ناحیه یک اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نواخته‌شدن زنگ سپاس معلم در اردبیل

در این مراسم رضا قاسمیان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: کشور ما در حال رشد صنعتی است و دانش آموزان باید بدون جو زدگی، رشته‌هایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که کشور در مسیر صنعتی شدن به آن رشته‌ها نیاز دارد.

وی توجه به ارزش‌های ملی، انسانی و دینی در مدارس را لازمه آموزش و پرورش دانست و افزود: توجه به ارزش‌های ملی سبب انسجام و اتحاد ملی می‌شود و یکی از این ارزش‌ها و نمادها، سرود ملی ماست که نشانگر همگرایی و وحدت ملت است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: ارزش‌های انسانی و اخلاقی نیز باید با تلاش معلمان و مربیان، هرچه بیشتر به دانش آموزان و فرزندان جامعه منتقل شود تا به تدریج با انتقال به سطوح مختلف جامعه، نمودهای و نمادهای آن را بیشتر در سطح جامعه شاهد باشیم.

وی گفت: ارزش‌های انسانی نیز باید در مدارس و جامعه تقویت شود و این نوع ارزش‌ها لازمه انسان است و دین و مکتب آسمانی اسلام، سرچشمه غنی ارزش‌های اصیل و انسانی است.

کلام‌ اله صفری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان هم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی دیروز بر جایگاه معلم در اعتلای هویت ایران اسلامی تاکید کردند که قطعاً ارج نهادن به این جایگاه شایسته همه مسئولان و درایت متولیان امر است.

وی از معلم به عنوان کلیددار تحول در کشور و راهگشا در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: معلمان استان اردبیل نیز با تمام توان علمی، مهارتی و پایبندی به ارزش‌های دینی و اعتقادی در صحنه تعلیم و تربیت حاضر هستند و سعی می‌کنند شایسته‌ترین فرزندان این کشور را تربیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش‌آموزان باید قدر فرصت دوران تعلیم و تربیت را بیشتر دانسته و از لحظه لحظه کلاس درس و حضور در مدرسه بهره ببرند تا زمینه اعتلای اخلاقی و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنها فراهم آید.

صفری یاد و خاطره شهید مطهری متفکر قرن و استاد بی‌بدیل علم و عمل را گرامی داشت و افزود: باید بیش از هر زمان دیگر دانش‌آموزان را با این علامه اندیشمند آشنا کنیم.

این مقام مسئول تلاش مجموعه آموزش و پرورش را برای ارتقا جایگاه و شأن معلمان به شکل مادی و معنوی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش بر اجرای همه‌جانبه رتبه‌بندی است تا در قالب این طرح زمینه اعتلای جایگاه معلم در ابعاد معنوی و ارزشی فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این جفای مضاعف است که به طرح رتبه‌بندی تنها به دید مادی و معیشتی نگاه کنیم بلکه شایسته است در ابعاد مختلف در سایه چنین طرح‌هایی به ویژه اجرای سند تحول آموزش و پرورش شأن و منزلت معلمان ارتقا یابد.

پرویز اصغری، مدیر دبیرستان هیئت امنایی امید انقلاب اردبیل نیزگفت: دانش‌آموزان و معلمان این مرکز آموزشی به مناسبت هفته معلم و با جمع آوری کمک‌های خود، زمینه آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد را فراهم آورده اند.

وی ایجاد چمن مصنوعی در حیاط آموزشگاه را از مطالبات جدی دانش آموزان عنوان کرد و از مسئولین خواست در خصوص تحقق این امر مارا یاری فرمایند.

اهدای شاخه‌های گل به تمثال شهدای والا مقام فرهنگی، اجرای سرود دانش آموزی، به صدا درآمدن زنگ انقلاب و تجلیل از معلمان برتر از بخش‌های دیگر آئین زنگ سپاس معلم در اردبیل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار