برگزاری آیین استانی ویژه برنامه هفته سلامت دراردبیل

اردبیل (پانا) - طی آیینی ویژه برنامه استانی هفته سلامت با شعار سلامت برای همه در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین استانی ویژه برنامه هفته سلامت دراردبیل

در این ویژه برنامه که در مدرسه ابتدایی پسرانه شهید نادر اصغری ناحیه یک اردبیل برگزار شد، کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشورها رشد خدمات سلامت و بهداشت و ارتقا سطح سلامتی مردم است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم تاکید ویژه ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است،تصریح کرد: بر همین اساس باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: خودمراقبتی دانش آموزان می تواند موجب کاهش هزینه های دولت در بخش سلامت و افزایش ضریب تندرستی خانوارها باشد و در مسیر تحقق اهداف این خودمراقبتی، مراقبین سلامت در مدارس نقش بسیار مهمی دارند و خوشبختانه با تعامل بسیارخوبی که بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در استان اردبیل وجود دارد شاهد برنامه‌ریزی و اجرای حرکت های بسیار خوبی در این بخش هستیم.

صفری با تبریک هفته سلامت بیان کرد: نهادینه کردن و ارتقا سلامت دانش آموزان و آگاهی های بهداشتی دانش آموزان و افزایش دانش آموزان سفیر سلامت، ایجاد پایگاه های تغذیه سالم و ارتقا سلامت نوجوانی در مدارس شبانه روزی، تکمیل شناسنامه سلامت دانش آموزان، ارتقاء سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان و توزیع قرص آهن و ویتامین D و.... از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان در حوزه سلامت دانش آموزی است.

محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با تبریک هفته سلامت به دانش آموزان و فعالین حوزه سلامت، اظهار کرد: ۱۵ الی ۹ اریبهشت ماه به هفته سلامت اختصاص پیدا کرده و امروز که اولین روز این هفته می باشد، با نام سلامت خانواده نامگذاری شده است.

وی گفت: امنیت و سلامت دو نعمت الهی هستند که به امانت در اختیار انسان ها قرار داده شده است، و بر همین اساس خداوند اجازه نمی دهد کسی سلامت دیگری و خود را به خطر بیاندازد.وی در پایان تغذیه مناسب، ورزش و تفریحات سالم، دوری از استرس را برای داشتن یک زندگی سالم توصیه کرد.

گفتنی است در ادامه برنامه از مراقبین سلامت فعال ناحیه یک اردبیل تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار