مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

فرهنگسازی در مورد محیط زیست، اولویت آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت یکی از وظایف آموزش و پرورش، فرهنگسازی در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگسازی در مورد محیط زیست، اولویت آموزش و پرورش است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آیین نواختن زنگ زمین پاک که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در مدرسه شهید سقایی ناحیه ۲اردبیل برگزار شد، گفت: زمین پاک از جمله نعمت های طبیعی خداوند است که همه انسان ها وظیفه حفظ و مراقبت از آن را به عهده دارند. اما به مرور در اثر زندگی ماشینی شاهد دستکاری در منابع طبیعی هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش در این حوزه فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده ها در ارتباط با حفاظت از محیط زیست است و روز جهانی زمین پاک بهترین فرصت برای ایجاد حس مسئولیت پذیری نسبت به محیط زیست در دانش آموزان است.

اکبر دهقانی نیا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان هم گفت: روز جهانی زمین پاک یکی از رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

وی با تاکید به آگاه سازی اولیا و دانش آموزان در رابطه با حفاظت از زمین و محیط زیست، اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های حاصل از تخریب ها بسیار مهم است و می تواند در نهادینه ساختن پاک بودن و پاک زیستن نقشی انکار ناپذیر ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار