اعلام هشدار درباره غرق شدن شناورهای کوچک در خزر

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی وزش باد شدید و مواج شدن دریا با بیشینه سرعت وزش باد تا 15 متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان، نسبت به احتمال غرق شدن شناورهای کوچک، مواج و متلاطم شدن دریا و اختلال در تردد شناورهای بزرگ هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام هشدار درباره غرق شدن شناورهای کوچک در خزر

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد رنگ و با اشاره به وزش باد و افزایش ارتفاع امواج که از جمعه شب آغاز می‌شود و بعدازظهر شنبه (2 اردیبهشت‌ماه) پایان می‌یابد، آورده است: وزش باد شدید و مواج شدن دریا با بیشینه سرعت وزش باد تا 15 متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج تا 1.7 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

از این رو احتمال غرق شدن شناورهای کوچک، مواج و متلاطم شدن دریا، اختلال در تردد شناورهای بزرگ، اختلال در فعالیت‌های بندری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به قایق‌های کوچک تفریحی، احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از عملیات تفریحی بویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت به تورهای صیادی و احتیاط در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار