نقل آیین‌های شفا بخش ایرانی در تازه‌ترین کتاب چیستا یثربی

خبرگزاری پانا: «سبز و سرخ و زرد» عنوان جدیدترین کتاب چیستا یثربی است که یک اثر تحقیقاتی درباره آیین‌های ایرانی در شهرستان‌های گوناگون به شمار می رود؛‌ یثربی چند نمایشنامه نیز آماده انتشار دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، چیستا یثربی- نویسنده و كارگردان تئاتر- درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در زمینه نگارش کتاب گفت: به تازگی نگارش و تدوین کتابی با نام «سبز و سرخ و زرد» را به پایان رساندم،‌ این اثر پژوهشی پیرامون آیین‌های مختلف شهرهای ایران است.

وی تصریح کرد: این کتاب در 10 فصل تدوین شده و در هر بخش به یک نوع از آیین‌ها و تاثیرات آن در وضعیت جامعه از دیدگاه‌های مختلف پرداخته شده است.

به گفته یثربی، ‌این کتاب که در 600 صفحه گردآوری شده توسط انتشارات نامیرا به بازار کتاب عرضه می شود.

نویسنده «پری‌خوانی عشق‌ و سنگ» ادامه داد: نمایشنامه‌های «عروسی در مریخ»،‌ «زنی برای همیشه»، «از خواب تا مهتاب» و «ملاقات صبحگاهی در پارك» نیز آماده انتشار هستند.

یثربی بیان کرد: نمایشنامه «عروسی در مریخ» در یك اتاق عقد و در مراسم عقدكنان اتفاق می‌افتد. این زن و مرد دو نماینده از جامعه محسوب می‌شوند و تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد.

وی توضیح داد: نمایشنامه «زنی برای همیشه» رمانتیك و عاطفی است و در جنگ بوسنی اتفاق می‌افتد. ‌«از خواب تا مهتاب» در ژانر دفاع مقدس نوشته شده و تئاتر درمانی محسوب می‌شود.

یثربی درباره نمایشنامه «ملاقات صبحگاهی در پارك» گفت: این اثر ساختارگرا است و درباره پنج نفر از پنج دین مختلف است كه به پارك آمده‌اند تا ورزش كنند و اتفاقی این افراد را به هم نزدیك می‌كند. این سه نمایشنامه از سوی انتشارات كتاب نیستان روانه بازار كتاب می‌شود.

یادآور می‌شود، «پری‌خوانی عشق‌ و سنگ» به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به بازار کتاب عرضه شده است؛ این نمایشنامه که در سال 1389 اجرا شده سه جایزه اصلی جشنواره تئاتر فجر را در حوزه‌های متن،‌ موسیقی وبازیگری به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار