۷۸ درصد ظرفیت سد ایلام تکمیل شد

ایلام (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت ۷۸ درصد ظرفیت سد ایلام تکمیل شد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۷۸ درصد ظرفیت سد ایلام تکمیل شد

صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام اعلام کرد: ظرفیت سد چم گردلان ایلام حدود ۶۱ میلیون مترمکعب است که قبل از بارش های بسیار خوب هفته گذشته تنها ۳۶ میلیون مترمکعب آن پر شده بود که در پی این بارش ها روان آب ها وارد سد شده و بر اساس آخرین ارزیابی ها هم اکنون ۷۸ درصد سد پر شده است.

وی افزود: حجم آب سد ایلام در پی این بارش ها حدود سه متر بالا آمد و در صورتی‌که بارش ها ادامه داشته باشد، با افزایش ارتفاع یک متر دیگر سد سرریز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: بارش های زمستان گذشته و فروردین ماه سال جاری در حوزه آبریز سد دویرج دهلران نیز بسیار مناسب بود و باعث شد ۲ بار این سد سرریز کند و هم اکنون ۹۸ درصد سد ۲۰۵ میلیون مترمکعب تکمیل شده است.

علیمرادی در خصوص سد کنگیر ایوان یادآور شد: حجم سد کنگیر ایوان نیز در تراز نرمال ۱۹ میلیون مترمکعب است که بر اساس آخرین ارزیابی ها هم اکنون ۷۱ درصد مخزن سد پر شده است.

وی یکی دیگر از سدهای استان را سد گلال عنوان کرد و گفت: ۵۵ درصد این سد نیز در پی بارش های سال آبی اخیر پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به اینکه بارش اخیر در مجموع باعث ورود ۵۶ میلیون مترمکعب آب به سدهای چهارگانه استان شده است، اظهار کرد: امیدواریم در اردیبهشت ماه نیز شاهد بارندگی در حوزه های آبریز سدهای استان باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدامین پیمائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار