نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه ایلام:

مسلمانان بر اساس وظیفه دینی خود باید برای آزادی قدس تلاش کنند

ایلام(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت مسلمانان بر اساس وظیفه دینی خود باید برای آزادی قدس تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مسلمانان بر اساس وظیفه دینی خود باید برای آزادی قدس تلاش کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر ایلام، اظهار کرد: امروز از ماندگارترین و تاریخ‌سازترین روزهای انقلاب اسلامی است، امام راحل در روزهای آغازین جمهوری اسلامی آخرین روز جمعه از ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند که این مسئله باعث شد روحیه حق‌طلبی، آزادی‌خواهی و دفاع از مظلوم در سراسر دنیا شکل بگیرد.

وی افزود: در آن زمان ملت فلسطین که در آستانه ناامیدی قرار گرفته بودند و سازش‌کارانی که بر آنها حکومت می‌کردند به دنبال چانه‌زنی با دشمن بودند تا امتیاز کمتری از دست بدهند، آن ایام که جمهوری اسلامی در دنیای استکبار امروز غریب و تنها بود؛ اما شجره امیدآفرین آن‌چنان ریشه‌دار و پرثمر شد که شاهد ثمرات آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه روز قدس تبدیل به یک طبل الهی شد که انسان‌های آزادی‌خواه را در سراسر دنیا به هم وصل کرد، گفت: در اسلام مرز جغرافیایی ما مرز اعتقادات است، فلسطینی که در دست اشغالگران قرار گرفته مصیبت جهان اسلام است، مسلمانان بر اساس وظیفه شرعی و دینی باید خود را در این مصیبت شریک بدانند و برای آزادی آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: زمانی که روز قدس اعلام شد شعار صهیونیست‌ها از نیل تا فرات بود و آنها رجزخوانی می‌کردند و مدعی بودند که ارتش شکست‌ناپذیر دارند و به‌نوعی مردم دنیا پذیرفته بودند، در این زمان خط‌قرمز آمریکا و اروپا رژیم اشغالگر بود، برخورد آنها با این رژیم کودکش فراقانونی بود.

وی تأکید کرد: امروز این رژیم غاصب با آن ارتش افسانه‌ای شکست‌ناپذیرش با حمایت دنیا نه‌تنها شعار نیل تا فرات را فراموش کرده؛ بلکه دیوار حائلی بین خود کشیده تا از بقای خود دفاع کند.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: مردم فلسطین اگر دیروز با سنگ از خود دفاع می‌کردند امروز به موشک و سلاح جنگی به جنگ با صهیونیست‌ها می‌روند و امنیت حاکمان آنجا را به خطر انداخته‌اند.

وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی آن‌چنان آشفتگی بر رژیم کودک کش حاکم شده که اختلافات سیاسی و درگیری آنها به حدی است که در مدت چهار سال چهار نخست‌وزیر عوض کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه ثبات سیاسی رژیم صهیونیستی به‌هم‌ریخته است، تصریح کرد: دوقطبی که امروز در بین سیاستمداران و حاکمان رژیم شکل‌گرفته است نوید نابودی فراتر از تصور این رژیم را به ما می‌دهد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار افزود: آنها برنامه‌ریزی کردند تا جمهوری اسلامی را به تسلیم وادارند؛ اما امروز می‌بینیم تظاهرات چندصدهزارنفری در آنجا شکل می‌گیرد و آنچه را که برای ملت ایرانی‌اسلامی نقشه کشیدند در درون خود اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار