تمجید علی ملاقلی پور از سریال «آتش و باد»

«آتش و باد» یک اتفاق است

تهران (پانا) - علی ملاقلی پور کارگردان مطرح سینما و تلویزیون در پستی اینستاگرامی به تمجید سریال «آتش و باد» به تهیه کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
«آتش و باد» یک اتفاق است

در پست اینستاگرامی کارگردان «قندون جهیزیه» آمده است: عجب سریال قوی و محکمی ساخته شده، ابتدا به نیت تماشای آخرین بازی زنده یاد استاد کریم اکبری مبارکه چند قسمت را نگاه کردم، عجب نقش آفرینی خوبی در آخرین اثر به جای گذاشتند و حسرت نبودنشان بر دل ماند که ماند، بازیگری با چشمانی نافذ ولی چون نقش نابینا بازی کردند با چشمانی کاملا بسته ایفاگر نقش بودند و نه تنها ابزارشان کم نشد بلکه صدا و ایستایی و احساس و دمشان چقدر موثر افتاد.

ملاقلی پور در ادامه نوشته: سپس قصه سریال یواش یواش مرا هم به خود فرو برد و دعوای بهادر (با بازی پخته و اندازه ی حسین محجوب) و سرخو (با بازی خوندار و رذیلانه نادر فلاح) که گرمای آتش زیر خاکستر دو قوم و قبیله ایلیاتی را به وزیدن انداخت، باید گفت چه مجموعه تماشایی رقم زده، به شهامت لاله اسکندری که حاضر شده نقش بی بی زن بهادر را بازی کند احسنت گفتم. او چقدر استوار و زنانه پختگی زن ایل را بازی کرد مثال شیرزنانی است که وقتی مقابل سیاه چادر می‌ایستند گویی پرچمی هستند به نشان جهت حرکت و هوش پنهان برای دیگران.

کارگردان «کتونی زرنگی» در ادامه بیان کرده: چقدر همه نقش‌ها سنگینی قبل طوفان و سکوت یک بیابان نشین را خوب درک کرده‌اند و باید به کارگردان سریال آقای راعی تبریک گفت که واقعا در دکوپاژها و میزانسن‌ها نه تنها تنبلی متداول سریال‌ها را به خرج نداده بلکه بسیار زوایای مناسب و متنوع چیده و عجب مدیر فیلمبرداری است این آقای عاشوری. واقعا بسیاری از قاب‌ها و نورپردازی‌هایش تابلو نقاشی شده و مدتها به نوع نورپردازی نور آبی و زرد لکه‌ای نماهای عمق دار در شب ایل پازن می‌توان نگریست و آموخت، بی شک خانوم زکی زاده یکی از بهترین طراحی لباس‌ها را در طول دوران هنری‌اش رقم زده چقدر رنگها پخته و چه کهنه کاری‌های اندازه‌ای و استاد اصغر نژاد ایمانی در طراحی صحنه تابلو به تابلو چیده و دیده و عجب لوکیشن‌های بکر و بدوی‌ای را انتخاب کرده.

در بخش پایان یادداشت ملاقلی پور اینطور آمده: «آتش و باد» یک اتفاق است نه محصول یک روند. این خیلی هنر است بی ادعا قدرت نمایی کردن. پیشنهاد می‌کنم حتی اگر ندیدید از قسمت اول در تلویبیون تماشا کنید . شبها بعد از اذان مغرب از شبکه سه

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌ میرزایی، مهران نائل از بازیگران «آتش و باد» هستند.

این مجموعه تلویزیونی به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه سیما هر شب حوالی ساعت ۱۹ در حال پخش است و تا پایان اردیبهشت ماه پخش آن در ۵۸ قسمت ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار