کدام استان‌ها رکورددار سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز بودند؟

تهران (پانا) - بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند در نوروز امسال بیشتر سفرها از استان‌های تهران و البرز با ۲۶ درصد سهم انجام گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کدام استان‌ها رکورددار سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز بودند؟

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای؛ بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند از زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین به مدت ۲۱ روز در مجموع ۴۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۸۴۹ تردد بین استانی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه نوروز ۱۴۰۱، دو درصد و نسبت به مدت مشابه نوروز ۱۴۰۰، بیش از ۵۱ درصد افزایش داشته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۹ اسفند با تردد بیش از دو میلیون و ۴۵۰ هزار تردد ثبت شده که بیشتر سفرها از استان‌های تهران و البرز با ۲۶ درصد سهم بوده است و سهم استان های اصفهان، استان فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۷، ۵ و ۴.۷ درصد است.

این گزارش می‌افزاید همچنین با بررسی سفرهای وسایل نقلیه به مبدأ استان‌های تهران و البرز، این وسایل نقلیه بیشتر استان‌های مازندران، گیلان، مرکزی، قم و خراسان رضوی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند که در این میان استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب با ۱۱ و ۸.۸ درصد، بیشترین سهم از پذیرش سفر را داشتند.

بیشترین تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، کرمان و گلستان ثبت شده و استان‌ خراسان جنوبی بیشترین کاهش تردد بین استانی را داشت.

در محورهای منتهی به تهران مجموع تردد رفت و برگشت محورهای کرج-چالوس ۱۵ درصد، محور هراز ۹ درصد، محور فیروزکوه یک درصد و آزاداراه تهران ساوه دو درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار