واگذاری سهام بیمه معلم در اردیبهشت‌ماه

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از آغاز واگذاری سهام بیمه معلم به فرهنگیان خبرداد و گفت حدود ۶ ماه است که به صورت شبانه‌روزی روی موضوع ارزش مالکانه، اقدامات موثری انجام شده و کارهای برجسته‌ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری سهام بیمه معلم در اردیبهشت‌ماه

حمیدرضا نجف‌پور کردی در مراسم آغاز کار موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان با تاکید بر ارتقا و تقویت اعتماد به نفس در مجموعه صندوق ذخیره بیان کرد: گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده از جمله اینکه ارزش مالکانه، مطالبه ١٠-١٢ ساله‌ای بود که ۴ ماهه مدل‌سازی شد و حدود ۶ ماه است که برای اجرای آن کار می‌کنیم لذا حاضر به تعطیلی ارزش مالکانه نشدیم.

مدیرعامل موسسه با اعلام اینکه جلسه ارزیابی عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌ها برای سه‌ماهه دوم سال ١۴٠٢ را از هفته آینده آغاز خواهیم کرد، افزود: امسال، سال تحقق سود حداکثری است و برای انسجام و یکپارچگی سازمانی تلاش حداکثری خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه با تبیین اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های جدید بیان کرد: نظام بهره‌وری را از سال گذشته مورد توجه قرار دادیم و امسال، یکی از برنامه‌های جدی ما اجرای نظام بهره‌وری است. همچنین از دیگر اقدامات مورد توجه در سال جاری اجرای کارهای کنترلی است بنابراین به ساختار بازرسی ویژه توجه داریم.

وی اظهار کرد: در حوزه نظام یکپارچه مالی در موسسه کار بر زمین مانده از حیث اجراست و روند مربوط به امور آیین‌نامه آن انجام شده است. کار تبیینی، نظام‌سازی، جریان‌سازی و نظارت بر آن باید صورت گیرد.

نجف‌پور کردی همچنین درباره دیگر اقدامات پیش رو در سال جدید بیان کرد: برای راه‌اندازی هلدینگ صنعتی دنبال فضای تبیین و همراه‌سازی هستیم.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: نقاط ضعف و قوت کار را مرور کردیم و به آن آگاه هستیم؛ دنبال کتمان نیستیم و با طرح‌ریزی عقلایی و تلاش مجاهدانه امور را دنبال می‌کنیم؛ در حین انجام وظیفه از سیره حکام پیشین و مشی امامین انقلاب و شهدا و آل‌اله بهره می‌گیریم؛ در واقع بهره‌گیری از علوم نقلی و الهی در کنار علوم بشری راه و رسم ماست.

نجف‌پور کردی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: سکاندار نظام جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب است و بیان فرمایشات حضرت آقا از زوایای گوناگون باید مورد توجه باشد و در سیاستگذاری‌ها جلوه پیدا کند.

وی ادامه داد: مُلهم از فرمایشات حضرت آقا در توجه به نقاط ضعف و قوت چالش‌‌های کلان را شناختیم و سند برنامه‌ریزی موسسه را با عقلانیت تدوین کردیم تا ضعف‌ها به قوت تبدیل شود و قوت‌ها تداوم داشته باشد.

نجف‌پور کردی در ادامه با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان افزود: در مسیر ماه مهمانی خدا باید خودمان را از حفظ ظواهر این مهمانی گرفته تا باطن آن آماده کنیم؛ تقویت باطن در ماه مهمانی خدا اهمیت دارد؛ توجه و قرائت آیات قرآن را در این ماه به جهت ثواب بسیار آن دریابیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر سال نشان از تحول دارد، گفت: همچنین در شعار سال هم می‌بینیم که حضرت آقا امسال به تحول اشاره داشتند و بر این اساس ما هم در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به دنبال تحول هستیم؛ در واقع هدف این جلسه مرور سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های سازمانی است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر در حوزه امور مدیریتی تصریح کرد: علمای علم مدیریت بعد از هزاران سال‌ به مواردی رسیدند که مولا علی (ع) در منشور مدیریتی به آن اشاره داشتند، البته مواردی مانند اخلاقیات و انسان‌مداری، حرمت و شأن انسان و نگاه تعالی به انسان و خدامحوری در مکاتب گوناگون شرق و غرب کمتر به آن توجه داشته یا اعتقادی به آن ندارند؛ اما در منشور مدیریتی امیرالمؤمنین چنین مواردی به وفور مورد اشاره است.

نجف‌پور کردی با اشاره به بندهایی از این منشور مدیریتی اظهار کرد: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را با مسائل و چالش‌های مختلف تحویل گرفتیم اما بنای تخریب احدی را نداریم؛ چراکه چنین ریل‌گذاری در سیستم نیست ضمن آنکه مشی شهدا و امامین انقلاب هم اینگونه نیست؛ با این رویکرد همه اعضا باید این گونه باشند.

وی به اهمیت حوزه سرمایه انسانی در کلام امیرمؤمنان اشاره داشت و گفت: ارزش‌های حاکم بر تمام مدل‌ها در این حوزه همین فرمایشات امیر مؤمنان است و در نظام جامع سرمایه انسانی هم بخش‌هایی از دل آن گرفته شده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: باید مدیرانی خیراندیش منصوب باشند؛ از باب مسئولیت سازمانی حقی داریم که سازمان را ملتهب و در آن مجموعه توطئه نکنیم و از انسان‌های بزرگ با قلوب پاک بهره بگیریم.

نجف‌پور کردی به برگزاری همایش منتخبان فرهنگی در مهر سال گذشته و رضایتمندی بیش‌ از ٩٠ درصدی جامعه مخاطب اشاره و بیان کرد: برگزاری آن همایش ریسک عاقلانه‌ای بود که منتج به نتایج بزرگی شد.

وی درباره حل چالش‌های مربوط به هلدینگ پتروفرهنگ گفت: در این حوزه به ویژه مسائل مربوط به متانول بررسی‌های بسیاری انجام شد و به طور قطعیت دریافتیم که سهم متانولی‌ها باید تعدیل شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: وضعیتی کنونی که به نیروی انسانی توجه می‌شود مورد تایید بنده نیست همچنین در حوزه توانمندسازی مجموع اقداماتی باید انجام دهیم و ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای مورد توجه مدیران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار