سازمان هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد؛

ورود سامانه بارشی به کشور؛ دمای استان‌های ساحلی خزر 10 تا 15 درجه کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز کاهش دما از احتمال خسارت به کشاورزان ۲۲ استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به کشور؛ دمای استان‌های ساحلی خزر 10 تا 15 درجه کاهش می‌یابد

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب،‌ جنوب غرب،‌ استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی باعث بارش برف و باران،‌رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

فردا شنبه در شمال غرب،‌ سواحل شمالی، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌ها ادامه دارد. یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز،‌سواحل دریای خزر، شمال شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

برای روز سه‌شنبه جو آرامی در اکثر مناطق کشور پیش بینی شده است. طی 2 روز آینده در شمال غرب،‌غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور و شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما روی می‌دهد و بارش‌ها در شمال غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز به‌صورت برف و کولاک خواهد بود.

بیشترین کاهش دما در استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 10 تا 15 درجه خواهد بود و سایر مناطق ذکر شده نیز کاهش 4 تا 9 درجه‌ای دما را خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار