روزه اولی‌ها: روزه می گیریم تا از گناهان دور باشیم

کاشمر (پانا) - دانش‌آموزان روزه اولی شهرستان کاشمر در خصوص اهداف خود از روزه گرفتن می‌گویند روزه می‌گیرند تا از گناهان و وسوسه‌های شیطان دور شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روزه اولی‌ها: روزه می گیریم تا از گناهان دور باشیم

رمضان ماه مهمانی خداست. همه ما می توانیم در این ماه عزیز بیش از همیشه لذت عبادت و نزدیکی به خدای مهربان را تجربه کنیم اما عده ای از بچه ها در این ماه پربرکت مرحله جدیدی از زندگی خود را آغاز می کنند. روزه اولی ها همان بچه های شاد و خوشبختی هستند که سرشار از ذوق و پاکی، ماه رمضان را با حس و حال دیگری سپری می کنند و تاج بندگی خداوند را با افتخار بر سر می گذارند.

نخستین تجربه روزه داری روزه اولی ها برای دختران جوان ۹ ساله و پسران ۱۵ ساله هم به یاد ماندنی و هم شاید با استرس همراه باشد به همین دلیل والدین در این ماه مبارک رمضان وظیفه ای بر عهده دارند تا بچه هایشان را به سمت و سوی صحیح راهنمایی کنند تا به لحاظ جسمی و روحی آماده بهره برداری از برکات این ماه شوند.

روزه یکی از واجبات است

مرضیه حسینی، دانش آموز کاشمری است، او از اینکه روزه بر او واجب شده از احساس خود در اولین سالی که روزه می گیرد اینگونه بیان کرد: «حس خوبی دارم و فکر می‌کنم به خدا نزدیکتر شدم و چون روزه گرفتن بعد از نماز یکی از واجبات است و برای سلامتی بدن مفید است. همیشه از کوچکی دوست داشتم روزه بگیرم.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا خدا از ما خواسته که روزه بگیریم و نماز بخوانیم، گفت: «تا بتوانیم احساسات امام حسین علیه السلام و یارانش را درک کنیم و از کارهای بد و زشت خوداری کنیم و با نیاشامیدن آب و نخوردن غذا، تحمل خود را بالا ببریم و نماز هم ما را به خدا نزدیک تر می کند ‌و یک نوع شکرگزاری است.»

وی در پایان گفته خود از دعایی که در ماه مبارک رمضان می کند، بیان کرد: «دعا می کنم خدا نماز و روزه من را قبول کند و اعمال بد من را فراموش کند.»

در رمضان، شفای بیماران را دعا می کند

ستاره نصیری از دانش آموزانی است که یک سال قبل از اینکه روزه بر او واجب شود، روزه می گیرد، وی هدف خود را از اینکه چرا یک سال روزه سریع تر گرفته، گفت:«بخاطر اینکه برای سال آینده تمرین داشته باشم تا وقتی که بر من روزه واجب شد، کامل روزه بگیرم تا خداوند از من راضی باشد.»

وی از اینکه چرا روزه می گیرد، بیان کرد: «برای اینکه سعی و تلاش کنیم تا گناه نکنیم، دروغ نگوئیم و به پدر و مادر بیشتر احترام بگذاریم.»

نصیری در پایان گفته خود از دعایی که در ماه مبارک رمضان می کند، اظهار کرد:« دعا می کنم تا خدا همه‌ مریض ها را شفا بدهد و پدر و مادرم همیشه صحیح و سلامت باشند.»

روزه می گیرد تا حال فقرا را درک کند

نازنین میرکیانی یکی دیگر از دانش آموزان روزه اولی کاشمری در گفت و گو با پانا درباره اهمیت روزه گرفتن عنوان کرد: «روزه برای ما که به سن تکلیف رسیدیم واجب است. از نظر علمی هم برای بدن مفید است و ما می‌توانیم در این ماه که روزه ایم شکر نعمت‌های خدا را بیشتر از قبل به جا بیاوریم.»

وی هدف از روزه گرفتن خود را اینگونه بیان کرد: «ما با نماز خواندن و روزه گرفتن خدواند را یاد می کنیم و می فهمیم که خداوند چه عظمتی دارد. من روزه می گیرم تا حال فقرا را درک کنیم و از گناهان دوری کنم.»

وی از بهترین دعای خود در ماه رمضان گفت: «دعا می کنم تا همه انسان های جهان سلامت باشند و هیچ موقع مریض نباشند.»

این سه دانش آموز روزه اولی در پایان گفت و گوهای خود با پانا از ‌احساسات خود بخاطر اینکه همزمان با ‌عید ‌نوروز‌ و ‌آغاز ‌بهار ‌زیبا‌ و ‌زندگی ‌دوباره‌ طبیعت برای اولین بار روزه ‌می‌گیرند، گفتند: «احساس خیلی‌ خوبی ‌داریم ‌و‌ خوشحالیم‌ که ‌اولین‌ روز ‌روزه ‌گرفتن ‌و ‌عید‌ بندگی‌ مان با ‌نوروز سال ‌۱۴۰۲ همراه‌ است.»

دانش آموز خبرنگاران: ابوالفضل مودب _ محمد حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار