فعالیت‌های قرآنی مساجد به میزبانی ۶۳ مسجد از استان تهران آغاز می‌شود

تهران (پانا) - مسئول بخش محافل قرآنی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از میزبانی ۶۳ مسجد استان تهران برای برگزاری محافل قرآنی خبر داد که قرار است این برنامه ها آغازی برای فعالیت‌های قرآنی مساجد کشور در طول سال باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های قرآنی مساجد به میزبانی ۶۳ مسجد از استان تهران آغاز می‌شود

موید جهانبخش گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد به پایگاه قرآنی تبدیل شود و تاکید علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نمایشگاه قرآن، مبنی بر محصور نبودن فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در تمام نقاط شهر، محافل قرآنی در مساجد شکل گرفت تا این امر آغازی برای فعالیت‌های قرآنی مساجد در طول سال باشد.

وی افزود: بیشتر مساجدی که این محافل در آن‌ها برگزار می شود شامل مساجدی است که ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در آن نقش فعال داشته و به صورت کاملاً ستادی و مجوزدار به نقش آفرینی می‌پردازند. این کانون‌ها کلاس‌های قرآنی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی را در طول سال برگزار خواهند کرد.

جهانبخش ادامه داد: قاریان محافل با کمک اتحادیه موسسات قرآنی استان تهران و دارالقرآن سازمان تبلیغات استان تهران انتخاب می‌شوند. مساجدی که محفل قرآنی بزرگ نداشتند، انتخاب شده‌اند. همچنین در این محافل از قاریان خوشخوان و خوشنامی که گمنام هستند، بهره خواهیم برد تا گستره قاریان بیشتر شود و همه فعالان در این محافل قرآنی مشارکت داشته باشند. البته برنامه‌ریزی برپایی محافل ویژه توسط رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران صورت می‌گیرد.

معاون اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که محافل قرآنی از شب ۱۴ فروردین تا ۲۳ فروردین همزمان با شب شهادت امیرمومنان علی (ع) در مساجد برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه محافل قرآنی در روز پایانی نمایشگاه قرآن

وی افزود: بخش محافل قرآنی یکی از بخش‌های پیرامونی نمایشگاه بین‌المللی قرآن محسوب شده و به طور کل خارج از نمایشگاه است. کارگروهی با حضور اعضای مختلف جامعه قرآنی تشکیل دادیم که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی از اعضای مهم این کارگروه هستند.

جهانبخش ادامه داد: ما بنابر سن پیامبر اکرم (ص) و تقارن بهار قرآن و طبیعت ۶۳ مسجد را پیش‌بینی کردیم که در حال حاضر ۶۱ مسجد هماهنگ شده است. محفل انس با قرآن در ۲۲ مسجد شهر تهران و بقیه در شهرستان‌های تهران برگزار خواهد شد. پنج محفل ویژه نیز برای شب و روز تولد امام حسن مجتبی (ع) در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی است که در مساجد به صورت ویژه برپا شود.

مسئول بخش محافل قرآنی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: با آغاز به کار نمایشگاه قرآن کریم از ۱۲ فروردین، بسته‌ای در پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن بارگذاری می‌شود که اسامی مساجد به همراه مشخصات هر محفل در آنجا قرار داده خواهد شد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از ۱۲ تا ۲۵ فروردین‌ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود که زمان بازدید از ساعت ۱۷ تا یک بامداد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار