دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با خانواده شهید خدامی

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با خانوداه شهید علی‌اکبر خدامی بافقی دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با خانواده شهید خدامی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان به همراه معاون سوادآموزی و رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان با خانواده شهید خدامی دیدار کرد.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این ملاقات، دیدار با خانواده شهدا را روحیه‌بخش دانست و اظهار داشت: خانواده‌های شهدا افتخار ملت هستند و ما همیشه مدیون شهدا و خانواده آنها هستیم.

وی ادامه داد: با کمک خداوند متعال همواره پاسدار خون شهدا و قدردان مجاهدت‌های خانواده آنان هستیم، چرا که خانواده شهدا، مادران، همسران و فرزندان آنها برکت آفرین هستند.

گفتنی است، شهید علی‌اکبر خدامی بافقی در مردادماه سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی در بافق یزد دیده به جهان گشود و با شروع انقلاب به فعالیت‌های انقلابی در شهرستان بافق مشغول شد و با شروع جنگ در کردستان به سرکردگی گروهک‌ها، راهی کردستان شده و همراه شهیدان گران‌قدری همچون حاج احمد متوسلیان، مصطفی چمران، صیاد شیرازی، ابراهیم همت و اکبر آقابابایی در طراحی عملیاتهای چریکی کردستان شرکت کرد.

شهید صیاد شیرازی به دلیل موفقیت‌های عملیاتی با کمترین تلفات به وی لقب شیرکوه کردستان داده بود؛ در سال ۱۳۶۲ به دستور صدام حسین برای شهید علی‌اکبر خدامی جایزه تعیین شده بود.

افزودنی است وی فرماندهی عملیاتهای ظفر ۷، والفجر ۴، بعثت، عملیاتهای کربلا و عملیات کرکوک و بسیاری از عملیاتهای چریکی کردستان خصوصاً مریوان و بانه، فرماندهی تیپ امیرالمؤمنین (ع) و همچنین اطلاعات عملیات بانه و شناسایی مناطق مختلف عراق را به همراه فرماندگان دیگر عهده‌دار بوده‌ است.

شهید خدامی به دلیل علاقه به‌نظام جمهوری اسلامی و حفاظت از خون شهدا با وجود عوارض جانبازی، قطع پای راست و موج گرفتگی و عوارض شیمیایی جبهه‌ها نبرد حق علیه باطل را ترک نکرد؛ وی یکی از فرماندهان صاحب‌نظر قرارگاه حمزه سیدالشهدا غرب کشور بود.

زندگی خانوادگی شهید خدامی با دفاع مقدس آمیخته بود و همسر رزمنده وی در جبهه‌های نبرد همراه شهید خدامی بوده است؛ سرانجام در ۱۷ مردادماه سال ۱۳۹۵ پس از چهار روز بستری در بیمارستان براثر عوارض جانبازی به یاران شهیدش پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار