در گفت‌وگو با پانا؛

بهزاد داداش زاده: دستیاران قلعه‌نویی برای تیم ملی کوچکند

فدراسیون جایگاه سرمربی را بازیچه کرده است /پرسپولیس حق امتیاز از دست دادن ندارد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است، قلعه‌نویی نباید برای تیم ملی از دستیاران کوچک و بدون رزومه استفاده می‌کرد چون در این صورت بازیکنان از آنها حرف‌شنوی نخواهند داشت.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بهزاد داداش زاده: دستیاران قلعه‌نویی برای تیم ملی کوچکند

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تساوی ایران و روسیه با سرمربیگری قلعه‌نویی اظهار داشت: «در مجموع بازی خوبی انجام دادیم. هر چه که در این دیدار گذشت را نباید زیاد به آن توجه کنیم. قلعه‌نویی تازه هدایت تیم را برعهده گرفته و فعلا قضاوت آنچه که چطور می‌خواهد تیم را پیش ببرد، زود است. با این حال رگه‌هایی از تغییر را دیدیم که برخلاف گذشته، بیشتر لیست را بازیکنان لیگ داخلی ما تشکیل داده بودند. البته که نقاط ضعف و قوت تیم‌ها هم در خلال بازی های دوستانه شناسایی می‌شود و معتقدم تیم ملی پتانسیل بالایی دارد.»

وی افزود: «همین که به از سالها فدراسیون تصمیم گرفت مربی ایرانی بگذارد، خوب است. البته که کیفیت چگونگی این انتخاب را هم دیدیم. اگر قرار بود در این مقطع کسب انتخاب شود، همین قلعه‌نویی بود که مدیریت و کار فنی‌اش خوب است و تجربه دارد. اما واقعا کار فدراسیون خیلی زشت بود. آنها با رفتارهایشان، جایگاه سرمربی تیم ملی را بازیچه قرار دادند. هر ننه قمری به خودش جرات می‌دهد و ادعای سرمربیگری تیم ملی را دارد. بعضی ها هم فکر کردند، تیم ملی لیگ فوتبال ما است که بتوانند داوران و بازیکنان را بخرند و پیش بروند.»

داداش زاده ادامه داد: «متأسفانه فوتبال ما از فضای سالم خارج شده است و مافیا آن را در دست دارد. آن مربی که می گوید من ژاپن را در فلان جا و فلان تیم را در زمینش می برم، نمی‌دانم دوغ مصرف می‌کند یا نوشابه! ما که می‌دانیم او چطور تیم می‌گیرد و چه کارهایی می‌کند.»

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: با شناختی که از قلعه نویی دارم، او به هیچ وجه نگاه رنگی در تیم ملی ندارد و مردم هم نباید داشته باشند. او این اخلاق را ندارد و بهترین ها را انتخاب می کند. اما همه انتظار داشتیم با تجربه ای که دارد، دستیارانش را در سطح تیم ملی انتخاب کند. بها دادن به مربیانی که رزومه ای ندارند و بازیکنان هم آنها را نمی شناسند، ظلم به مربیان کاربلد است. آدم ها را نباید الکی بزرگ کرد. البته که دستیاران قلعه‌نویی برای من قابل احترام هستند. اما تا وقتی امثال باقری و هاشمیان هستند نباید به کس دیگری فکر کرد. من نمی دانم سیاست قلعه‌نویی چیست اما خودش باید پاسخگوی انتخاب و نتایجش باشد. با شخصیتی هم که دارد بعید می دانم نفرات تحمیلی بیاورد.

بهزاد داداش زاده گفت: «دستیار تیم ملی باید کسی باشد که سابقه کلی داشته و شناخته شده باشد. منم دوست دارم سرمربی و کمک مربی تیم ملی باشم اما چون رابطه‌ای ندارم نمی‌توانم توانایی ام را نشان دهم. با این نفراتی که من می‌بینم، بازیکنان برایشان تره هم هم خرد نمی‌کنند و از آنها حساب نمی‌برند. این دستیاران انگشت کوچک نصف بازیکنان تیم ملی هم نمی‌شوند به جز قلعه نویی که خودش مربی بزرگی است. شاید رحمان رضایی اگر می‌ماند، بهتر بود. اما بازیکن از مربی خارجی حساب می‌برد. قلعه‌نویی باید یک تمرین دهنده خوب خارجی بیاورد.»

وی تاکید کرد: «قرارداد کوتاه مدت با قلعه‌نویی هم داستان دارد. بازیکنان الان باهوشند و وقتی می‌بینند مربی زیاد نمی‌ماند، حرف شنوی آنها کم می‌شود. این بازیکنان مثل زمان ما عرق پیراهن و تیم ملی ندارند. تیم ملی شرایطش فرق می‌کند و باید همه در سطح آن باشند.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به نتایج این تیم هم افزود: «آن چیزی که باب میل ما بود واقعا نتایج و نمایش تیم نبود. شروع بدی در فصل داشتیم و در ادامه بهتر شدیم و باز هم افت کردیم. کلا نوسان تیم زیاد بود و طبیعی است که تیم های دیگر بیایند و صدر را بگیرند. نسبت به سالهای قبل تیم ما خیلی ضعیف‌تر عمل کرده و نتیجه گرفته است. اما باید از یحیی حمایت کرد و نباید ناامید شویم. ما باید دنبال لغزش سپاهان باشیم. آنها هم تیمی پرهزینه و پرمهره دارند. متأسفانه خود عوامل باشگاه تیم ما را به حاشیه بردند و عقب افتادیم. الان هم شانس داریم به شرطی که دیگر اشتباه نکنیم و امتیاز از دست ندهیم. ما بعد از جام جهانی به حاشیه رفتیم. با این حال امیدوارم امسال سال خوبی برای پرسپولیس و فوتبال ایران باید و صداقت و پاکی بیشتر شود. تا اینها درست نشود، فوتبال ما روز خوب نمی‌بیند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار