مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون است

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون است

حامد علامتی با اشاره به اهم فعالیت‌های لازم برای اعتلای هرچه بهتر این مجموعه، یادآور شد: بسیاری از امور باید با جدیت و اهتمام بیشتری در دستور کار کانون قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد اعتلا و سوق‌دادن مجموعه کانون به جایگاه و موقعیت واقعی آن در بین خانواده‌های ایرانی باشیم. به عنوان نمونه؛ کتاب مانند خونی است که در رگ‌های کانون جاری بوده و متاسفانه در چند سال اخیر تا حدی از این امر مهم، محروم بوده‌ایم. به این تعبیر که شاید طی ۵ سال گذشته کتاب‌های بسیار اندکی توسط کانون به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، نیازسنجی و رصد لازم توسط همکاران و متخصصان مجموعه در این حوزه صورت گرفته و با اقدامات تمهید شده از سوی مجموعه کانون تاکنون، ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول و بالغ بر ۳۵۰ عنوان کتاب پرمخاطب و نیازمند تجدید چاپ داریم که در مجموع در حدود ۳ میلیون کتاب را شامل می‌شود. از این میان در حدود نیمی از این کتاب‌ها به چاپ رسیده و در تلاش هستیم تا تمام این میزان کتاب را در نمایشگاه امسال کتاب تهران آماده عرضه به کودکان و نوجوانان عزیز داشته باشیم.

علامتی بیان داشت: اولویت همه ما این است که کتاب‌های چاپ شده در وهله نخست به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و سپس برای فروش به بازار هدف برسند. در حوزه انیمیشن، فیلم و تئاتر سیار نیز، اقدامات تاثیرگذار و ارزنده‌ای توسط همکاران ما در مجموعه کانون صورت گرفته که باید با تمام ظرفیت برای ثمربخش‌تر بودن و افزایش کمیت و کیفیت خدماتی از این دست برای کودکان و نوجوانان ایرانی تلاش خود را به کار ببندیم.

هر خانواده یک کانون و هر مادر یک مربی

مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره‌ به شعارهای در دست بررسی برای ترسیم رویکرد این مجموعه در سال پیش رو، خاطرنشان کرد: شعارهای مختلف و متنوعی برای ترسیم سیاست‌ها و رویکرد کلی کانون توسط مجموعه همکاران ما در دست بررسی بوده که در آن به موارد مهم و کلیدی تاکید خواهیم داشت. همانگونه که همه شاهد بودیم، مادران ایرانی در حدود دو سال مقابله جامعه با بیماری کرونا، پا به پای فرزندان خود از طریق آنلاین درس خواندند و دلسوزانه کودکان خود را همراهی کردند.

وی در پایان اضافه کرد: بر همین اساس، نباید از نقش و جایگاه کلیدی و حساس مادران در کانون خانواده غافل باشیم و همین مهم، این نقش و جایگاه را به ما گوشزد می‌کند. بر همین مبنا در نظر داریم که نسبت به تحقق اصل «هر خانواده یک کانون و هر مادر یک مربی» حرکت کرده و این مهم را در میان خانواده‌های ایرانی نهادینه کنیم. اصل مهمی که بدون تردید، می‌توان با توجه هرچه بیشتر نسبت به آن، خدمات شایسته‌تر و ارزنده‌تری را به خانواده‌های عزیز ایرانی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار