در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

عادل تبریزی: به حضور ستاره‌ها در آثارم اعتقاد دارم

تهران (پانا) - تبریزی معتقد است وقتی کاراکترهایی که در سینما خاطره دارند مجدد دیده شوند و در یک فیلم حضور پیدا کنند، نسیم و بوی خوب سینما را دوباره برای مخاطبان یادآور خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
عادل تبریزی: به حضور ستاره‌ها در آثارم اعتقاد دارم

عادل تبریزی کارگردان سینما که پیشتر در سینمای کوتاه دستی بر آتش دارد، پس از اتمام سریال «جناب عالی»، حال مشغول ساخت فیلم سینمایی «ستاره سینما» است که دومین تجربه ساخت فیلم بلند خود را پشت سر می‌گذارد. پیش از «ستاره سینما»، وی «گیج گاه» را کارگردانی کرده است که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توانس در دو بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود. تبریزی همچنین در سینمای بلند دستیاری کارگردانان بزرگی چون مسعود کیمیایی، رسول صدرعاملی و داریوش مهرجویی را در کارنامه دارد.

عادل تبریزی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره فیلم جدیدش توضیح داد: «فیلم «ستاره سینما» یک کمدی اجتماعی است که در آن سینما ارتباط با کاراکتر یک فیلمساز دارد؛ در مورد پشت صحنه سینما نیست اما فیلمی است که جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده رشته‌های مختلف می‌توانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند ولی از دریچه سینما به جامعه امروز نگاه می‌کنند.»

وی در پاسخ به اینکه آیا در این فیلم نیز همچون فیلم‌های قبلی‌تان، ادای دین به سینمای ایران دارید، گفت: «ادای دین به بازیگران، فیلمسازان و سینمای ایران حتی در فیلم‌های کوتاهم نیز بوده است و سعی می‌کنم بازیگران شاخصی که پل ارتباطی با یک نسل به حساب می‌آیند، در فیلم‌هایم به نمایش درآورم. در فیلم «ستاره سینما» نیز قطعاً چنین اتفاقی رخ خواهد داد.»

تبریزی درباره اینکه آیا «ستاره سینما» نیز همچون دیگر فیلم‌هایش به مخاطب شوک وارد می‌کند یا خیر، بیان کرد: «من در کارهایم اصولاً کمدی تلخ را اجرا می‌کنم و این مسیر را فعلاً ادامه خواهم داد و «ستاره سینما» نیز با لحن کارهای قبلی‌ام است.»

وی در پاسخ به اینکه مخاطبان سینمای کوتاه و بلند نیز گفت: «قطعاً فیلم بلند مخاطب جدی‌تری دارد و فیلم کوتاه مخاطبان خاص‌تری را به دنبال می‌کشد اما من به این گونه موارد فکر نمی‌کنم و هیجان فیلمسازی است که برایم اهمیت دارد و کاری که قصد انجام آن را دارم. البته همیشه در انتخاب بازیگران سعی می‌کنم به چینشی متفاوت فکر کنم و نگین‌هایی را از گذشته در فیلمم قرار دهم.»

این کارگردان سینما در ادامه درباره اینکه آیا این موضوع به تنهایی برای جذب مخاطب کارساز است یا خیر، اظهار کرد: «به اعتقاد من جذب مخاطب، به لحن زیبایی شناسی فیلم بر می‌گردد. وقتی کاراکترهایی که در سینما خاطره داریم، مجدد دیده شوند و در یک فیلم حضور پیدا کنند، نسیم و بوی خوب سینما را دوباره برای مخاطبان یادآور خواهند شد، مثل حضور منوچهر آذری در سریالم «جناب‌عالی» که بعد از 20 سال در یک اثر ایفای نقش کرد.»

تبریزی در پایان تاکید کرد: «به حضور ستاره‌ها در آثارم اعتقاد دارم و دلیل این کار نیز عشق من به سینما در قدیم دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار