اقامه نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ در شهرستان ورامین

ورامین(پانا) - همزمان با نخستین جمعه ماه مبارک رمضان‌، نماز پرصلابت جمعه منطقه خیرآباد با حضور پرشور و گسترده مردم ولایت‌مدار و مسئولین به امامت امام جمعه خیرآباد در مصلی آستان امامزادگان طاهر و مطهر(ع) شهرستان ورامین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ در شهرستان ورامین

حجت‌الاسلام احمد طرزی امام جمعه نماز جمعه خیرآباد شهرستان ورامین، ماه رمضان، ماه هم دردی با فقرا خواند و اظهار کرد: ماه رمضان ماه پربرکتی است، ماه نزول قرآن است، این ماه غیر از اینکه روزه داری دارد یاد نیازمندان می افتیم، خودمان را هم درد ما قشر فقیر جامعه می گذاریم.

وی افزود: در رحمت الهی در ماه رمضان باز است و خداوند متعال هم گناهان گذشته را می بخشد و هم در رحمت و عنایت خود را برای نزول رحمت و برکت خود باز میکند. ماه رمضان ماه اجتماعی شدن است برای به فکر هم نوعان خود افتادن است، بفکر کسانی باشیم که نه فقط در طی ۳۰ روز بلکه در طی سال این گرسنگی را تحمل میکنند و با آنان هم دردی میکنیم.

خطیب نماز جمعه خیرآباد گفت : در ماه رمضان باید به ‌‌فکر گذشتگان باشیم، چرا که این ماه آنقدر سرشار از برکت است که میتوان از این ثواب برای آنان هم بفرستیم و این نکته خیلی مهمی است که باید در این ماه رعایت کنیم، انسانی که در ۱۱ ماه دیگر سال به آلودگی آغشته شده است ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که با توجه به تضرع و کنترل اعضا و جوارح خود از آلودگی ها پاک شود .

طرزی افزود : برای اینکه بتوانیم برای شخصی کار و عمل خیری را انجام دهیم، شرط اول معرفت به آن کار یا شخص و عمل است اینکه عده ای از ماه رمضان فراری هستند یا آن را سنگین و سخت می دانند به‌علت عدم شناخت و معرفت کامل به این ماه و برکات عظیم این ماه است.

‌ وی در پایان به بیان پاره ای از فضایل این ماه پرداخت و اضافه کرد: ماه رمضان ماه پاکیزگی و ماه خالص شدن است ، اگر همین دو ویژگی برای ماه مبارک بود کافی بود که انسان این ماه را بزرگ بدارد ‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار