بازیگری که ۳۰ سال معلم ریاضی منطقه محروم تهران بود

تهران (پانا) - سیروس همتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و نویسنده فیلمنامه کن - پامنار می‌گوید ۳۰ سال معلم ریاضی منطقه ۱۶ تهران بوده و دغدغه‌اش کودکان کار بود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بازیگری که ۳۰ سال معلم ریاضی منطقه محروم تهران بود

به گزارش ایرنا؛ سیروس همتی، نویسنده فیلمنامه کن - پامنار (که از ۲۴ اسفند در سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه در حال اکران است) اظهار داشت: طرح اولیه و خلاصه فیلمنامه کن -پامنار به پیشنهاد اشکان درویشی کارگردان کار برمی‌گردد که شاید اگر این درخواست نبود چنین فیلمی هم ساخته نمی‌شد.

بازیگر فیلم سینمایی مارمولک خاطرنشان کرد: این فیلم به موضوع کودکان کار می‌پردازد. از آنجایی که در دبیرستان دوره اول به مدت ۳۰ سال دبیر ریاضی بودم، آنچه از زبان اشکان درویشی درآمد دغدغه چند دهه من یعنی کودکان کار بود.

همتی می‌گوید: در آن دوران دانش‌آموزانی بر سر کلاس‌های درس من حاضر می‌شدند که بعد از تعطیل شدن از مدرسه تا ۱۰ شب کار می‌کردند که هر آن احتمال خطر اتفاق‌های ناگوار برای آن‌ها می‌رفت. احساس کردم آن چیزی که در ذهن اشکان خطور کرد همان دغدغه چند دهه من است.

بازیگر علفزار در این باره که اگر قرار باشد روزی پیشنهاد بازی در نقش معلم یک منطقه محروم به شما داده شود آن را خواهی پذیرفت؟ گفت: نزدیک ۳۰ سال در نقشی بودن؛ اگر قرار باشد این تجربه و دسترنجی را که به دست آورده‌ام در اختیار فیلم و یا نمایشنامه‌ای به عنوان بازیگر قرار دهم، دریغ نمی‌کنم.

همتی گفت: در ژاپن معلمی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد باید خاطرات خود با دانش‌آموزان اعم از معنوی و علمی را بنویسد که در صورت آوردن امتیاز بالا از سوی آموزش و پرورش این خاطرات تبدیل به کتاب می‌شود. از خدایم است که روزی چنین نقشی بازی کنم. یعنی نقش ۳۰ ساله زندگی ام را بازی کنم.

احساس نیاز به کار شاد داشتم

بایگر مزرعه پدری که در ایام نوروز در نقش شمشاد خان در باغ شادونه به عنوان بازیگر میهمان ایفای نقش می‌کند همچنین درباره چرایی پذیرفتن این نقش گفت: در اواسط اسفند گذشته پیشنهاد کاری شد که به عنوان بازیگر میهمان در کار کودک باغ شادونه به تهیه‌کنندگی علی ذاکری و کارگردانی فروزان زاهد بیگی حضور داشته باشم که به شدت از این تجربه حس خوبی دارم.

وی درباره پیشنه کار کودک هم گفت: در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به عنوان بازیگر در کانون حجاب برای داود کیانیان و نصرالله قادری کار می‌کردم که احساس کردم از نظر جسمی و روحی به کار شاد نیاز دارم و به همین سبب این نقش را پذیرفتم.

همتی با اشاره به همکاری خود در باغ شادونه با ملیکا زارعی، مهرداد محتشمی، مهرداد مصلحی و عروسک‌گردان‌هایی چون پیمان غریب و علی افشار گفت: در باغ شادونه به دعوت پسرعمویم اوستا گلاب خان به برنامه دعوت شده‌ام که بعدها مسوولیت مهمانسرای آن را بر عهده می‌گیرم.

وی افزود: در این برنامه بر اساس روزهای نوروز هر روز یک میهمان از جمله پارکبان برای روز طبیعت و پلیس برای ترافیک حضور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار