دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

دهه هشتادی‌ها مسئولیت‌پذیر هستند

هر نسل‌ ویژگی‌های خاص خود را دارد

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان معتقد است دانش‌آموزان مقطع متوسطه یعنی دهه هشتادی‌ها، نسلی مسئولیت‌پذیر هستند و می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند و این فرصت بی‌نظیری برای نظام است که باید به رسمیت شناخته شود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دهه هشتادی‌ها مسئولیت‌پذیر هستند

به گزارش ایرنا، نسل زد یا نسل نت به جوانانی گفته می‌شود که در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰( ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰) متولد شده‌اند و ویژگی‌هایی متفاوت از نسل‌های گذشته مانند ریسک پذیری، سنت شکنی و گاه روحیه سرکشی دارند.

این نسل از همان ابتدای کودکی پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا را دیده‌اند و به همین دلیل به آنها نسل نت (اینترنت) یا بومی‌های دیجیتال هم گفته می‌شود و اکنون بسیاری از کارهای خود را با دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند انجام می‌دهند.

این نسل برایند دنیای دیجیتال هستند که از همان بدو تولد در چنین بستری رشد کرده‌اند و به طور طبیعی خواسته‌ها، باورها و ارزش‌های آنها با نسل‌های قبل بسیار متفاوت و نیازمند شناخت و بررسی بیشتر است.

کارشناسان معتقدند این نسل به دنبال یافتن حقیقت‌ها هستند و برای دریافت پاسخ‌های خود هزینه‌ می‌کنند و در نهایت با انجام گفت‌وگوهای مختلف به طور آزادانه به ارائه نظرات خود می‌پردازند. در واقع ضروری است هم زبان این نسل را درک کرد و هم با تفاهم و همدلی این افراد را با رویه‌های غالب جامعه و ارزش و هنجارهای عرفی اجتماع آشنا کرد تا یک توافق مسالمت‌آمیز در جامعه ایجاد شود.

حسین تاریخی درباره روحیات دهه هشتادی‌ها و چگونگی تعامل با این نسل اظهار داشت: این نسل برخلاف برخی شایعات به هیچ وجه تهدید نیست و مانند سایر نسل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین برچسب‌ها نباید باعث شود که ما نگران مواجه با دانش‌آموزان شویم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: باید دانش‌آموزان را به رسمیت بشناسیم و اعتقاد قلبی ما این باشد که دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و محیط مدرسه صرفا وظیفه تدریس کتاب را ندارد بلکه پرورش هم در مدرسه صورت می‌گیرد.

برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی محدود به مدرسه نیست

وی درباره تعطیلی‌های مدارس به دلیل آلودگی هوا و جاماندگی دانش‌آموزان از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ویژگی اتحادیه این است که محدود به مدرسه نیست و تلاش می‌کنیم که از فرصت تعطیلی مدارس هم استفاده کنیم.

تاریخی افزود: تعطیلی‌ها را فرصت تلقی می‌کنیم تا دانش‌آموزان کارهای خود در خارج از مدرسه را انجام دهند البته این به معنی استقبال ما از تعطیلی‌ها نیست اما در مسیر فعالیت‌ها دچار عقب افتادگی نشدیم.

وی یادآورشد: آنچه باعث نگرانی بود، این است که حضور دانش‌آموزان در مدرسه فرصتی باشد برای میدان گشایی در مدرسه که این موضوع همچنان دچار عقب‌افتادگی است، اگر آموزش و پرورش فرصتی را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی انجام دهد به سرعت دانش‌آموزان می‌توانند عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنند.

تاریخی افزود: این پیشنهاد که اداره مدرسه یک روز در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد، بسیار خوب است و برای این برنامه از مسئولان آموزش و پرورش تشکر می‌کنم و امیدوارم این سبک مواجه دانش‌آموزان تقویت شود تا بخشی از عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار