امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

یاری‌رسانی به نیازمندان و ایتام در ماه رمضان ضروری است

بهارستان یک(پانا)- امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه، بر یاری‌رسانی به نیازمندان و ایتام در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
یاری‌رسانی به نیازمندان و ایتام در ماه رمضان ضروری است

حجت‌السلام والمسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان ضمن تبریک به مناسبت آغاز ایام ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی در خطبه‌ اول نماز جمعه، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به نام شَهرٌ اللّٰه، معروف است؛ اگر شما دیدید که چیزی یا مکانی را به خداوند نسبت می‌دهد؛ یعنی از ارزش بالایی برخوردار است و لازم است گرامی داشته شود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) درمورد این ماه مبارک فرمودند "ای مردم، بدانید ماه رمضان ماه مهمانی خداوند است که به سمت شما روی آورده است و رحمت، بخشش، شفا و برکات زیادی به همراه دارد؛ هیچکدام از ماه‌ها این ویژگی را ندارند پس توبه کنید و از نعمات این ماه استفاده کنید تا فرصت بهره مندی از آن، از دست نرود".

خطیب نماز جمعه در خطبه‌ دوم نماز جمعه، تاکید کرد: مومنان باید در ماه مبارک رمضان به نیازمندان و ایتام، یاری رسانند تا خداوند نیز یاری‌رسان آنها باشد؛ در این ماه حتی نفس کشیدن و خوابیدن مومنان نیز، دارای ثواب است و هر خواسته‌‌ی آنان از خداوند، مستجاب خواهد شد؛ پس با دل‌های پاک خود از خداوند بخواهید که گناهان ما را ببخشد و در انجام واجبات این ماه مبارک، یاری‌رسان ما باشد.

وی در حاشیه نماز جمعه ضمن اشاره به مشکلات جامعه، ادامه داد: مملکت ما، مملکت حضرت فاطمه زهرا(س) است و اجازه نمی‌دهیم تا دشمنان هرآنچه که می‌خواهند در کشور ما محقق کنند و بی بند و باری‌های دیگر را بوجود آورند؛ شهیدان بسیاری برای برقراری امنیت بانوان و مردمان این جامعه، جان خود را فدا کرده‌اند، پس نباید اجازه داد تا دشمن به راحتی کشور ما را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: تمام مردم باید تلاش کنند شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند تا در زندگی خود، شاهد برکات این ماه باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه قبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار